Senaste nytt

Aarhus Airport Executive Lounge?

pep

Medlem
BIL har en trevlig lounge, men den är tyvärr inte tillgänglig för SAS resenärer (dock tex Lufthansa och även andra bolag utanför *A). Jag visade dock mitt Diners kort och fick komma in, tror inte det kostade någonting.

Jo, det koster 95 DKK at komme ind i BLL, pengene bliver trukket på dit Diners Kort. Men det er alle pengene værd. Velnok Danmarks største lounge, smuk, flotte møbler, man kan overskue lufthavnen deroppefra (den ligger et niveau over gate'sene), og få eler lave rigtigt dansk smørrebrød med rullepølse etc. Kaffe og kager af høj kvalitet. Mange aviser, magasiner. Og så er der 2 slags fadøl...
 

Marcus_R

Medlem
BIL har en trevlig lounge, men den är tyvärr inte tillgänglig för SAS resenärer (dock tex Lufthansa och även andra bolag utanför *A). Jag visade dock mitt Diners kort och fick komma in, tror inte det kostade någonting.

Tyvärr går det inga direktflyg från Göteborg till Billund, annars hade jag nog flugit dit bara för att ha en lounge ;)
 

niksal

Medlem
Jag var i loungen i Billund idag. De har en SAS skylt där nu, så jag frågade om EBG ger inträde. Jag fick ett intressant svar. EBG ger tillträde endast om jag INTE flyger till Köpenhamn, dvs inrikes. Jag började inte gräla eller fråga mer, utan drog fram Priority Pass och kom in. Men är det inte en konstig policy att SAS till Köpenhamn inte ger loungeaccess som EBG men SAS till Stockholm då tydligen skulle ha gett access? Och undrar om Plus har loungeaccess här?
 

dino_81

Medlem
Jag var i loungen i Billund idag. De har en SAS skylt där nu, så jag frågade om EBG ger inträde. Jag fick ett intressant svar. EBG ger tillträde endast om jag INTE flyger till Köpenhamn, dvs inrikes. Jag började inte gräla eller fråga mer, utan drog fram Priority Pass och kom in. Men är det inte en konstig policy att SAS till Köpenhamn inte ger loungeaccess som EBG men SAS till Stockholm då tydligen skulle ha gett access? Och undrar om Plus har loungeaccess här?

Samma gäller övriga *AG för resa med SAS (Cimber) inrikes - alltså ingen access vid inrikes. Lite konstigt men det är ju en tredjepartslounge. Fick detta förklarat för mig av de trevliga damerna när jag skulle gå in - vet inte riktigt varför de berättade då jag skulle till OSL! :confused:

Enligt deras skylt vid trappen upp ger SAS Business Class tillträde och den finns ju inte inrikes (eller inom Europa heller) så jag antar att man kommer in med SAS Plus? Eller om man bara kommer in om man ska vidare från CPH interkontinentalt i C?
 
Last edited:

FF#1

Medlem
vad jag förstod i BLL här om veckan var det bara för SAS utrikes, dvs OSL och numera även ARN, så det vart till att fiska fram PP:t
 

pep

Medlem
BLL konkurerer jo med CPH. Man forsøger vel at tiltrække de internationale rejsende til at benytte BLL i st. f. CPH? SAS Plus burde være OK, hvis den findes - selv til CPH....
 
Toppen