Senaste nytt

Raffles har återöppnats

BusinessClass

Redaktör
Det ikoniska Raffles Hotel i Singapore har nu öppnat igen efter en lång och omfattande renovering. Hotellet är legendariskt och lockar besökare från hela världen. Renoveringen började i februari 2017 och nu, efter två och ett halv år, så är hotellet redo att hälsa gäster välkomna. ”Det finns få hotell i världen vars namn har…
 
20 år sen var första gången jag hade förmånen att få bo och jobba i Singapore
20 år sen var första gången jag tog med mig gäster som ankom ifrån Skandinavien till Raffles och Long Bar

Av naturliga skäl ( Då jag bott i Thailand i mer än 20 år )
har det blivit ett flertal besök årligen till Singapore och till Raffles och Long Bar

Bilderna som jag sänder in är tagna ( December 2019 ) då jag hade förmånen att få visa nyrenoverade Raffles och nyrenoverade Long Bar

Jag sänder jag in dessa bilder med förhoppningen att någon eller några
( Som ännu inte har besökt Raffles ) får lusten att besöka det nyrenoverade Raffes och Long Bar ( Och njuta av deras Singapore Sling )

Ha en bra dag och hoppas att solen och värmen någon gång kommer till Sverige ( 35 i Thailand just nu )
 

Attachments

  • raffles.jpg
    raffles.jpg
    75,1 KB · Visningar: 445
  • raffles1.jpg
    raffles1.jpg
    80,1 KB · Visningar: 465
  • raffles2.jpg
    raffles2.jpg
    94 KB · Visningar: 444
  • raffles7.jpg
    raffles7.jpg
    99,7 KB · Visningar: 452
  • raffles5.jpg
    raffles5.jpg
    125 KB · Visningar: 454
  • raffles4.jpg
    raffles4.jpg
    82,9 KB · Visningar: 462
  • raffles6.jpg
    raffles6.jpg
    128,8 KB · Visningar: 472
  • raffles8.jpg
    raffles8.jpg
    74,4 KB · Visningar: 458
  • raffles3.jpg
    raffles3.jpg
    55,5 KB · Visningar: 431
  • raffles9.jpg
    raffles9.jpg
    105,5 KB · Visningar: 449

Direktorn

Medlem
Hade förmånen att äta avsmakningsmeny på Raffles Grill för tre år sedan. Long Bar var trevligt att besöka innan middagen men mera av en turistfälla. Raffles Grill var mycket trevligt.
 
Toppen