Senaste nytt

Emirates introducerar dubbla avgångar från Arlanda till Dubai

BusinessClass

Redaktör
Emirates meddelade idag att de från och med den 1 december 2018 kommer att utöka sina avgångar från Stockholm, Arlanda, till Dubai till två avgångar per dag. Emirates lanserades i Sverige den 4 september 2013 och har sedan dess haft en positiv tillväxt. Det nya initiativet kommer som ett svar för att möta den växande…
 

JoelG

Medlem
Är inte detta en icke-nyhet? Var två avgångar per dag under vintermånaderna år 2018 också? Åtminstone i mars då jag reste till Dubai.
 

palmen

Moderator
Är inte detta en icke-nyhet? Var två avgångar per dag under vintermånaderna år 2018 också? Åtminstone i mars då jag reste till Dubai.
Nyhet eller inte, det har varit 1 avgång om dagen senaste tiden men nu väljer de att gå upp på två avgångar om dagen istället. Bara för att det varit fler avgångar någon gång tidigare så betyder det inte att det alltid är så. Men från 1a december blir det två gånger om dagen i alla fall.
 

Plus

Medlem
Det där gäller mellan 1 Juli och 30 September

Korrekt.

Det jag menade är att enligt artikeln så låter det som att double daily är något som är nytt från och med vintern. I själva verket börjar det redan i sommar. Dock är det då säsongsanpassat, men det verkar det vara från vintern också.
 

JoelG

Medlem
Nyhet eller inte, det har varit 1 avgång om dagen senaste tiden men nu väljer de att gå upp på två avgångar om dagen istället. Bara för att det varit fler avgångar någon gång tidigare så betyder det inte att det alltid är så. Men från 1a december blir det två gånger om dagen i alla fall.
Mm, det jag tycker är konstigt är att Emirates bygger upp det som att det varit positiv tillväxt och att de nu tar steget till att ha två avgångar åtminstone under en period, när de i själva verket hade så tidigare i år också. Hade de nämnt att vi även kommande vinter ska ha två avgångar så hade det varit mer ärligt.
 

JoelG

Medlem
Noterar inför en kommande resa i November/December att Emirates kör två kärror på söndagar inom 30 minuter från Arlanda - 15.05 och 15.35.
 
Toppen