Senaste nytt

De tio bästa Four Seasons Hotellen i världen

BusinessClass

Redaktör
När det gäller lyxigt boende så leder nog Four Seasons. Med fler än 100 hotell i mer än 40 länder så är deras fantastiska hotell och resorter extravaganta, eleganta och rent av spektakulära. Av dessa har redaktionen valt ut tio som anses vara de bästa. Grundat av Isadore Sharp 1960 i Toronto, Kanada, vars släktingar…
 

Ozz

Medlem
Nu har jag inte bott på så förfärligt många Four Seasons men att lista Nam Hai som nummer 1 känns tokfel i sammanhanget. Vi spenderade fem nätter där för en månad sedan och allt var långt ifrån perfekt, vilket jag tycker att man kan förvänta sig på den nivån. Ok, det var ett mycket trevligt hotell med bra service, men inte perfekt. I synnerhet i restaurangerna där det fanns en del brister och vi blev kompenserade för dessa ett par kvällar, vilket i och för sig uppskattade men hotell på denna nivån skall inte behöva ha dessa småfel. Jag skrev några rader om hotellet i min reserapport tidigare för den som vill se fler bilder på rummen etc.
 
Jag läser om hotellet på Bali:

"Tillsammans med sin systerresort, Four Seasons Resort Bali at Jimbaran Bay, så har Four Seasons Resort Bali at Sayan varit en favorit bland krävande resenärer och de som är satta"

Varför är detta hotell en favorit hos de som är satta (dvs korta och tjocka)? Nu är jag ju varken kort eller tjock, men är ändå nyfiken.
 
Toppen