Senaste nytt

Premiär för Singapore Airlines med First Class från Kastrup i dag

H

Holmion

Guest
Businessclass var med när Singapore Airlines bjöd in till festlig avvinkning på nya produkten från Kastrup. SQ351 avgår 12:30 i dag och har en fin kabinfaktor. Hela economy är fullbokad, premium economy nästan också, det finns ett fåtal platser kvar på business class och två av de fyra First Class är bokade berättade Allan Hoffery…
 
Så här ser de ut för mig på Safari med Ipad
 

Attachments

  • IMG_2174.PNG
    IMG_2174.PNG
    519,5 KB · Visningar: 322
  • IMG_2175.PNG
    IMG_2175.PNG
    320,9 KB · Visningar: 282

Tomhan

Ny medlem
Hej alla, spännande läsning och ny som medlem.
Antingen har vi något extra i eller saknar vi något i dessa, och nu menar jag våra hjärnor.
Människor i allmänhet gillar alls inte att flyga. Jag försöker förklara för dessa förtappade skälar att flyga ska ses som en njutning, du blir uppassad, omhändertagen, i bland lite för berusad men det är över när du landar. Sen handlar det så klart om hur mycket pengar du vill lägga på flygupplevelsen. Själv, och oftast, med min hustru har premium economy blivit det gängse vid semesterutflykter till framförallt Sydafrika och USA, nästan alltid med Air France. I jobbet däremot accepteras business.
Jag ska nu till Sydney, via Singapore, med Singapore Airlines. Troligen i en 777-300ER, vilken version vet jag inte. Alla ni med all er erfarenhet ska jag se till att få särskilda säten eller är det ungefär samma med alla säten?
 

ACervin

Medlem
Jag har flugit mycket SQ, Krisflyer Gold. Det räcker med standardtipset att inte sitta direkt vid galley eller toalett, det senare kan innebär nära economy också med lite större risk för barnskrik om man har otur. Amenity kitet har nu blivit väldigt konstigt, flög SQ mellan CPH-BNE för ca en månad sedan, kitet består nu av olika sprayer för att släta ut kläderna och få dem att lukta gott plus en liten klädborste i styv frotté, märkligt. Servicen som vanligt bra. Book the cook kan vara värt att prova, ofta finns hummer Thermidor (är man riktigt hungrig är den lite klen). Vissa äldre inredningar har ganska dålig bildskärm, så dålig så man inte ens kan läsa texten. Jag är väldigt förtjust i deras stol, men det är delade meningar om det. Enjoy!
 

Attachments

  • IMG_5034.JPG
    IMG_5034.JPG
    74,4 KB · Visningar: 251
Toppen