Senaste nytt

8 Asiatiska lågprisflygbolag har bildat en egen allians!!

E.K

Medlem
The Value Alliance som det heter kommer INTE att erbjuda Lounger, Miles och Code Share.
Man har helt enkelt riktat in sig på biljettförsäljning från A till C via B med 2 olika flygbolag som exempel.

Med andra ord så kan man köpa biljetter inom alliansen genom att bara gå in på en hemsida och få tillgång till biljetter på de 8 deltagande bolagen inom alliansen.


Bolag som tillhör Value Alliance:
Cebu Pacific
Jeju Air
Nok Air
NokScoot
Scoot
Tigerair Australia
Tigerair Singapore
Vanilla Air

APAC budget airlines form largest low-cost carrier alliance - Channel NewsAsia
 

JohanA

Medlem
The Value Alliance som det heter kommer INTE att erbjuda Lounger, Miles och Code Share.
Man har helt enkelt riktat in sig på biljettförsäljning från A till C via B med 2 olika flygbolag som exempel.

Med andra ord så kan man köpa biljetter inom alliansen genom att bara gå in på en hemsida och få tillgång till biljetter på de 8 deltagande bolagen inom alliansen.


Bolag som tillhör Value Alliance:
Cebu Pacific
Jeju Air
Nok Air
NokScoot
Scoot
Tigerair Australia
Tigerair Singapore
Vanilla Air

APAC budget airlines form largest low-cost carrier alliance - Channel NewsAsia
Som jag förstår det kan man forfarande boka från A till B, utan att behöva boka via C.
 

E.K

Medlem
Ja, under den förutsättningen att någon flyger från A direkt till C.
Som jag förstod det när jag kollade in videoklippet så bokade man en biljett från ett bolag från A till B och sedan B till C med ett annat.
Nu underlättar man genom att köpa det man vill på ett ställe, dit man vill utan att leta ihjäl sig bland diverse hemsidorna.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, under den förutsättningen att någon flyger från A direkt till C.
Som jag förstod det när jag kollade in videoklippet så bokade man en biljett från ett bolag från A till B och sedan B till C med ett annat.
Nu underlättar man genom att köpa det man vill på ett ställe, dit man vill utan att leta ihjäl sig bland diverse hemsidorna.
Frågan är, kommer de att erbjuda interline av bagage eller är det fortfarande två point-to-point biljetter.
 
  • Gilla
Reactions: pep

E.K

Medlem
Jag funderade också över bagaget men dom flesta som åker Lowcost kör ju med handbagage.
Sen är frågan, vad händer om man missar anslutningen om första flygbolaget man flyger med är kraftigt försenat.

Som sagt, alliansen är ny och tiden visar hur det kommer att gå!!
 
Toppen