Senaste nytt

7h transit i London, tips på aktiviteter?

smillan

Medlem
På hemresan från POS med BA (edit nästa fredag) kommer jag landa på Gatwick 08:50 och flyga vidare hemåt från Heathrow kl 15:45. Har ni några tips på vad jag kan göra de 7 timmarna i London?

Jag kommer ha 2st väskor+ryggsäck så en del packning att släpa på. Det är BA som har hela rutten, men bagaget måste jag väl plocka ut pga flygplatsbytet? Hade annars varit skönt att slippa ha med det i London. Kan man förvara det på något sätt i London?

Jag har sett de vanliga turistattraktionerna och eftersom jag flyger ekonomi kommer jag vara trött, skulle därför gilla något okomplicerat som att käka en schysst lunch på ett kul ställe, se en bio eller något annat simpelt. Vad hade ni gjort?
 

palmen

Moderator
Väskorna måste du själv hämta ut på gatwick och ta till Heathrow. Jag skulle inte vilja släpa runt på 2 väskor och en ryggsäck längre än nödvändigt i London.
Finns en pub ute vid Heathrow som många här gillar, tror den heter Green Mile, har dock inte varit där själv.

De 7h du har kommer att minska rätt rejält för bytet och all tid du behöver i marginal. Om du tar tåget in mot Victoria kanske det finns något där omkring som inte är så långt att gå till. Hade du tänkt ta Piccadilly line, Heathrow express eller något annat sätt ut till Heathrow?
 

AABack2ARN

Medlem
Ta väskorna till Heathrow och lämna in dom där, sedan åker du till puben Green Man som ligger vid landningsbanan, då är du inte så långt från terminalen och kan slappna av bättre.

Troligtvis det bästa alternativet om du inte hittar någon som kan gästa dig.

Även om 7 timmar låter mycket är det faktiskt inte så otroligt mycket tid med tanke på att du skall få ut väskorna på Gatwick. Ta dig till Heathrow (som kan ta två timmar även om du tar direktbussen). Checka in och gå igenom säkerhetskontrollen (som kan vara ett helvete). Någon liten försening eller dåligt väder kan äta upp en stor del av den tiden.

Men grundtipset är. Åk direkt till Heathrow och gör upp en plan därifrån beroende på vad klockan är när du lämnat in väskorna.

Trevlig resa
 

smillan

Medlem
Oj vad många bra svar, tack så mycket alla!

Det verkar som det bästa är att åka direkt till Heathrow och checka in väskorna, sedan ta sig till Green Mile, så får det bli.

Trevlig helg på er.
 
Toppen