Senaste nytt

75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

JensE

Medlem
Jag tycker stolen är skönare i OF än NF.
Är en miss i NF att benstödet inte går att justeras individuellt.
 

EricT

Medlem
Jag gillar gamla F, men nya är bättre. Jag bokade biljetten i augusti när de hade någon F rea. Dock var F mer än halvfullt redan då. Nu sitter jag på 2A.

Kvar finns 4K, 5A och 5K. Känns som jag sitter kvar där jag sitter och har suttit sedan jag bokade. Hem den 2 feb är jag ensam i F och har 1A
 
Last edited:

agehall

Medlem
Hmm, undrar om jag just drog en vinstlott. :)

Jag uppgraderade till F på BA215 på lördag. Denna kärra står just nu som 74I vilket skulle innebära gamla F. Lite googlande tyder på att BA numera rutinmässigt erbjuder alla F pax i OF £250 eller 50k avios som ersättning för att man inte fick nya F. Om detta stämmer, så gör jag ju en nettovinst på 30k avios för att inte sitta i 64K (som jag hade innan min uppgradering).

Det låter lite för bra för att vara sant - vad tror ni, kommer det att funka så?
 

EricT

Medlem
Fanns rewardsätet synligt? Eller ringde du och bad dem kolla med någon på "Revenue management" eller vad det nu heter?

Jag tycker BA har blivit mycket sämre på att erbjuda tillgänglighet att uppgradera till F (eller köpa F resa) med Avios. Tycker nästan att det är lite illavarslande.

Har någon annan märkt av det?
 

agehall

Medlem
Det fanns 2 säten synliga så jag behövde inte göra någon annan magi än att be dem biljettera och uppgradera mig.

En sak som det pratas mycket om på FT just nu, är att BA stryper tillgången på awardstolar rätt rejält under sina reor. Själv har jag inte börjat titta på att ta ut några awards än, så jag har inga egna mätpunkter.
 

EricT

Medlem
Exempel: (sträckan LHR-YVR) På fredag är det 3 säten lediga. Inga finns för upgrade. Måndag 10 lediga inga award.

Hem samma sträcka 2 feb. Jag sitter ensam i F och mina kompisar i CW. Jag är enda resenär i F och ändå inga award. Det är faktiskt mycket märkligt.

Jag tycker det blivit märkbart sämre sista året tyvärr.

Tror ni det lönar sig för polarna att ringa redan nu och jaga en F Award på hemresan när de faktiskt bara sålt 1 stol ännu så länge?

Varför få Awards under rea?
 
Last edited:
Toppen