75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 28 Maj 2012.

1. Homer

Homer Medlem

Last edited: 22 April 2013
  2. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    777 är nya F (alltså BA33/34). Åkt den flera gånger. De kör en kabin med 12 stolar i F istället för 14 som är normalt så den är ganska bra.

Åker BA34 i F på plats 1K söndagen den 5 maj. Välj att sitta på högersidan av kabinen i färdriktningen då platserna 3K och 4 K är borttagna. Åker ner med British Airways 57 på torsdag och där vet jag inte om det är nya F. Inte dykt upp någon COT på seatmapen ännu. Välj ett plan (om du kan) som INTE har WT+ mellan F och Club på nedre våningen, så får du nya F.

Last edited: 22 April 2013
  3. Homer

Homer Medlem

4. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar bli gamla F för mig på torsdag. Ingen COT har dykt upp tyvärr. När dyker den upp annars? (Flyget går 2220 svensk tid på torsdag) Men då får det väl bli vinprovning ändå:)

Last edited: 23 April 2013
  5. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den brukar dyka upp 3 dagar innan 13:00 svensk tid.
    Dom har ju gamla empower sockets i gamla F men nya adaptrar som dom lånar ut.
    Ingen passade min laptop men USB finns med i kittet.

Så glöm inte fråga efter kittet om du får gamla. Skulle inte förvåna mig om dom inte har 14st.

6. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, med andra ord så är jag antagligen rätt så rökt här!

7. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker LHR-YVR i betald F på fredag. Som sagt ingen COT har dykt upp. Flygplanstyp: 74I står det.

Är det att betrakta som helt kört? Fick man 50 k extra Avios per väg om man hade betald F och det är gamla kabinen?

8. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är aldrig helt kört. Inte helt ovanligt att de switchar i sista sekunden.
    74I är gamla F och du ska ha rätt till kompensation så som jag förstår det.

Finns lite info i en tråd som jag länkade till men kan inte hitta den just nu.

9. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typiskt det där med gamla F känns som om jag har otur... JensE jag minns din länke men hittar inte

Någon som fått Avios i kompensation för gamla F?

10. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Vet du vad, gamla F i 747 är trevlig. Även om det är lite gammalt och slitet så tycker jag att OF är bättre i nosen på 747 än NF.
    IFE är under all kritik, men säg den medvetne resenär idag som inte har media i HD format på platta eller laptop med sig?
    Rätt till kompensation har du som nämnt ovan. Safe travels and have fun! British Airways F kan vara awesome eller shitsome... beror helt på besättningen.

747 Old F:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!