75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 28 Maj 2012.

1. Homer

Homer Medlem

Concorde ;)

2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade jag varit partner i Goldman hade jag förmodligen haft råd med mellanskillnaden till F från egen plånbok.
    Nu är jag bara en vanlig fåmansföretagare och tycker bara jag har råd med C, men jag är nöjd med det.

1 person likes this.
  3. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser inte så bra ut... 6 veckor på rad med gamla F på torsdagar. Torsdagar verkar vara en riktigt kass dag att flyga LHR-JNB. Men jag håller tummarna. Vad håller de på och byter för plan nu? Vet någon vart man eller om man kan se det?

4. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara 777-200 byter dom på enbart. Vad jag läste förut var att dom eventuellt kommer byta någon av de sista 747orna om de måste in för en D-check.
    Troligtvis så får dom aldrig nya kabinen.

Flyger F om ca en månad med en mid-J 747:a själv. Får se om mitt perfekta nya F rekord håller i sig :)

5. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska du till JNB? hehe inte en torsdag hoppas jag!
    Vilka linjer har de 777-200 på ? MCT och DXB?

Last edited: 25 Februari 2013
  6. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, Jag flyger till Dallas med British Airways 193 den 29:e Mars.
    Skulle gärna vilja åka till sydafrika med min 2-4-1 men finns aldrig någon availability :(

7. Homer

Homer Medlem

Inga större problem bara man är flexibel, i mars finns det exempelvis minst 2 platser i F
    LHR-JNB
    1, 6, 7, 13, 14, 15
    JNB-LHR
    10, 13, 24

lång sträcka, relativt få poäng = bra valuta för poängen.

Maldiverna och Sydney däremot, då kan vi börja snacka om svårt :p

8. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De där platserna har tillkommit sista veckan. Jag har kollat typ varje dag och det har varit totalt torrt på platser till JNB på slutet. Dagarna innan avgång har det funnits.

9. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    JensE: Nu finns det ganska bra med platser till JNB i F. Åk nu! Uppgraderade min sambo igår på samma fligt som jag varit bokad i F sedan nyår.

10. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Problemet är dock att min särbo bor i USA och blir lite svårt att åka på så kort varsel.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!