75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 28 Maj 2012.

  1. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack. Vart kan jag leta statistik?
     
  2. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  3. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack. Mycket intressant.

    Men gör British Airways inte om några 747 nu alltså?
     
  4. Kan bara hålla med, British Airways F är inget att hurra för.

    Johan
     
  5. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller faktiskt inte alls med er, utom i tåg delen....

    Jag har i princip alla gånger i British Airways F haft en utomordentlig mat- och personalupplevelse. Under 2013 flög jag British Airways First LHR-NRT tor, LHR-MIA, LHR-JNB tor, LHR-JFK tor, totalt 7 sträckor alltså:cool:. Alla resorna var mycket bra. Dock var LHR-MIA i gamla F. Bästa benet var BA33 till JNB i 777 med 12 stolar i F. Väljer man säte 1K har man bara en stol bakom i den raden.

    Nya F är outstanding till utseende och känsla (fönster, gardiner, lampor, ljus mm) tycker jag. Det var i snitt 80 % beläggning under de resor jag gjorde och känslan av att det var för livligt infann sig inte alls. Kanske tyckte de andra resenärerna det pga mig och ofta 2-3 andra kompisar som drack skumpa:) Resanorna från JFK-LHR JNB-LHR var fullbokade. Visst är det bättre med 8-9 stolar, men jag ser inte alls något problem med 14.

    Nu vill jag inte kommentera de andra bolagen så mycket. Åkt AF F från LAX-CDG. Det var en mardröm i jämförselse med British Airways. Dock var det ett par år sedan men nöjd var jag inte. Lufthansa JFK-FRA bra.... inte super. LX aldrig provat men efter vad jag hört är de outstanding.

    Så jag tycker faktiskt att British Airways F är något att hurra för... fast desto färre som inte tycker det desto bättre med platser:)

    Trevlig kväll alla BCare...
     
    Last edited: 13 Januari 2013
  6. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Du har varit riktigt aktiv de senaste 12 dagarna ser man! ;)

    /Slut på off-topic.
     
  7. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    75% chans att få nya First kabinen på 747-400

    Haha.... Sorry menade 2012
     
  8. Kan hända, men det är ganska oväsentligt. Viktigare är avskildheten (what privacy?), och praktiska detaljer som förvaringsutrymmen (man får nöja sig med en smal och opraktisk garderob, det finns inga fack där man säkert kan förvara glasögon och annat man vill ha nära till hands, de dekorativa lamporna man inte har någon större nytta av, gardinen är en onödig gimmick osv). Mat och dryck struntar jag i, jag flyger inte för att käka och hälla i mig en massa "gratis" sprit, men för att komma fram väl utvilad. Då är det mycket bättre att sitta i 64AK på UD: helt avskilt, flera stora förvaringsfack nära till hands, och till och med fönster man faktiskt kan titta ut igenom om man så vill.

    British Airways Fs problem är antalet stolar. Hade de inte proppat in så många, så hade de kunnat erbjuda det utrymme och den privacy man förväntar sig i första klass, som hos andra flygbolag.

    Jag skulle aldrig få för mig att betala för British Airways F, och jag tror inte många andra gör det heller (inte ur egen ficka, i alla fall).

    British Airways har i alla fall tagit sitt förnuft till fånga och kommer inte att installera F i den nya 787 flottan. A380 får visserligen F, men bara lika många stollar som i 744. Visserligen fortarande allt för många, men färre i förhållande till planet totala kapacitet.

    Johan
     
  9. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    75% chans att få nya First kabinen på 747-400

    Håller delvis med dig Johan. Men min frus arbete betalade hennes F till GRU sist med British Airways!
     
  10. Det är bara att gratulera.

    Om någon annan betalar biljetterna så flyger jag mer än gärna British Airways F. Never look a gift horse in the mouth.

    Betalar jag själv, så nöjer jag mig med J class. F är helt enkelt inte värt pengarna, oavsett flygbolag, i synnerhet när allt fler bolag erbjuder flatbed seats if J.

    Johan
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×