7362 inlägg under 9 år

Diskussion i 'Övrigt' startad av 011430121, 23 Juni 2020.

1. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Av erfarenhet så tycker alla olika och sällan precis som jag. Det är här man måste stanna upp och förstå att bara för att någon tycker/tänker olika så betyder det inte att man måste klassificera sin olikatyckande forum-kollega som dum/idiot/pajas eller annat och genast gå i polemik med raka påhopp eller insinuationer om att hen är mindre vetande. Tänk: Det är ju sällan man gnäller på en treåring för att hen inte kan läsa... Var gärna krävande men på ett trevligt sätt. De flesta nya och gamla medlemmar söker ju svar på en fråga eller liknande och gör det inte med ont uppsåt eller vilja att störa någons tillvaro. Om alla hejdar sig när de skriver ett inlägg och gör en due diligence för att säkerställa att 1) man svarar på frågan, 2) gör det trevligt, 3) Inte lägger till till en syrlig passning till frågeställaren så kommer detta forum att glänsa!

Detta är mitt överlägset längsta inlägg och kanske också det i min mening viktigaste.

Tock

martin.agren, Mr Basic, ekf och 14 andra gillar detta.
  2. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Ett forum som detta är ingen demokrati men inte heller någon anarki. Det är upp till forumägaren, eller i detta fallet kanske moderatorerna, att sätta gränserna för vad som är tillåtet och inte. Har man svårt att förlika sig med det så kanske man bör söka sig till något annat. Naturligtvis kan alla i enskilda fall känna att moderering är antingen för hård eller för lös men så länge nivån på moderering är jämn känner jag personligen inte att jag kan klaga. Businessclass.se är mycket bra modererat och håller en jämn, hög nivå.

Det där med att hota att lämna tror jag inte riktigt på. Min erfarenhet är att om man tappar intresset så mycket att man aldrig kommer tillbaka, så annonserar man inte det offentligt. Då slutar man bara. De som skriver att ”nu slutar jag” är nästan alltid temporärt upprörda men har fortfarande intresset. Att sedan några medlemmar försvinner och ersätts av nya är fullt normalt och beror inte alltid på forumet i sig. Några kanske saknas av de man haft något gemensamt med men för de flesta är de ändå bara en del av en större gemenskap.

Last edited: 5 Juli 2020
    Mr Basic, Frisk78, Brandforce och 13 andra gillar detta.
  3. aruba1

aruba1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt att du lämnar Peter. Har alltid uppskattat dina inlägg och framför allt din genuina vilja att hjälpa till. Hoppas att vi ses i Barcelona igen.

Mikael Stillman gillar detta.
  4. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar aldrig förhasta mig när det gäller beslut.
    Men efter 9 veckor med bara ett inlägg som jag tvingades att skriva för att kunna vara med på Julträffen i Köpenhamn den 5 dec. (ej tvingad av trådskaparen) så känns det lite svårt att inte få deltag i samtalen på BC.
    Biter i det sura äpplet, bryter löftet om att inte skriva mer på BC, för er som tycker det har varit skönt utan mina inlägg, hoppa över dem i framtiden.
    Jag tar inte detta som ett nederlag, ser det som att jag är BC beroende och det bästa botemedlet är att deltaga.

HMJ, martin.agren, Thomasn och 62 andra gillar detta.
  5. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Lite som jag anade då. Välkommen tillbaka! ;):)

adhoc76, Delayed och 011430121 gillar detta.
  6. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul att ha dig tillbaka :) Alltid uppskattat dina inlägg och ett genuint intresse för att dela värdefull information!

011430121 gillar detta.
  7. Välkommen tillbaka. :)

011430121 gillar detta.
  8. Fredde18

Fredde18 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul! Det finns sämre saker att ha som craving så kör på bara!

011430121 gillar detta.
  9. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härligt:) Välkommen tillbaka!

011430121 gillar detta.
  10. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen tillbaka, ibland får man bita i det sura äpplet. Lite osolidariskt dock att boka SAS Plus till LPA:) Jag avvaktar vidare på attSAS sätter in A321LR eller A330.

henke12, fcx och 011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!