Senaste nytt

6.000 Eurobonuspoäng med Avis, hyr 15 oktober 2019 till 31a mars 2020.

RIP Avis deals :(
Frågan är, vill dom ha okynnesbokningar eller inte? 10k och 8k kampanjerna som rullade under ett par månader måste ha genererat ganska bra med bokningar. Nu lär det inte vara många som okynnesbokar längre..
Om inte kampanjerna var lönsamma för dom så är jag lite förvånad att det tog många månader för dom att inse det.
Samtidigt blev de lite urspårat när man inte ens behövde hämta ut bilen. Blev ju mer som att köpa poäng till en billigare summa än man kan göra annars o de kan ju SAS ha ogillat (försöker bara sätta det i perspektiv). Hade varit intressant att veta om de var Avis själva pga. lönsamhet eller om annat låg bakom.
 

Resetokig

Medlem
Finns det något sätt att se vilken bilklass i USA som har wifi i bilen eller är det random urval? Behöver minst C för denna kampanj.
 
Har jag missat något för brukade inte LDW och ALI vara inkluderat när man hyr från Sverige?
Jag ska hyra en vecka i Florida och de är inte inkluderade i quoten, så summan kan bli åtskilligt dyrare.
 

Resetokig

Medlem
Har jag missat något för brukade inte LDW och ALI vara inkluderat när man hyr från Sverige?
Jag ska hyra en vecka i Florida och de är inte inkluderade i quoten, så summan kan bli åtskilligt dyrare.
Jo det ska vara inkluderat. Går det inte att finna i villkor eller liknande genom bokningssidan?
 
Så här står det på bokningssidan innan jag fullbordat bokningen:

Your quote includes:
ecblank.gif

  • Local Tax (TAX)
  • Vehicle Registration Fee (VRF)
  • Unlimited Mileage
och inget annat
 

Resetokig

Medlem
Så här står det på bokningssidan innan jag fullbordat bokningen:

Your quote includes:
ecblank.gif

  • Local Tax (TAX)
  • Vehicle Registration Fee (VRF)
  • Unlimited Mileage
och inget annat
Gick in och ser samma som du. Har dock en liknande bokning och när jag kollar i appen så verkar allt lugnt. Vad är inkluderat? "Inkluderas i alla bilhyror: *Om du skulle vara med i en olycka, behöver du endast betala för självrisken. Slipp självrisk genom att uppgradera din försäkring."
 
Gick in och ser samma som du. Har dock en liknande bokning och när jag kollar i appen så verkar allt lugnt. Vad är inkluderat? "Inkluderas i alla bilhyror: *Om du skulle vara med i en olycka, behöver du endast betala för självrisken. Slipp självrisk genom att uppgradera din försäkring."

Men har du även: Third Party Liability/Additional Liability Insurance (ALI)?
Det är ju det som egentligen kan stå en dyrast i stämningsglada USA.
 

Resetokig

Medlem
Men har du även: Third Party Liability/Additional Liability Insurance (ALI)?
Det är ju det som egentligen kan stå en dyrast i stämningsglada USA.
Verkar lugnt enligt info i appen på bokningen. Tycker det är synd att de inte skriver ut förkortningarna så det är lätt att jämföra.
 

Attachments

  • 20191011_105638.jpg
    20191011_105638.jpg
    45,5 KB · Visningar: 461
Toppen