Senaste nytt

51000 Qantas Frequent Flyer poäng

ALU

Medlem
Martin, varför inte flyga till New Caledonia, Noumea... 36 k poäng return från SYD. Visserligen i economy men det är ett riktigt schysst semesterställe för några dagar.
 
Ja, jag skrev bara om enkelväg i mina inlägg. Det blir separat beräkning när man har stopover/destination med Qantas poäng.

Du kan åka till New York med Norwegian enkel utan väska och sedan köpa väskor och handla massor i New York. ;)

Hmm, jag ska ju till New York med DY helgen 30:e Maj - 2:a Juni. Skulle gärna åka AA 77W hem istället för DY 767-300ER :D

Ska kolla tillgänglighet genast.

Annars blir det nog upgrade på QF SYD-MEL och får Qantas Club access vilket är trevligt när man anländer i TG F tidigt på morgonen.
 
Martin, varför inte flyga till New Caledonia, Noumea... 36 k poäng return från SYD. Visserligen i economy men det är ett riktigt schysst semesterställe för några dagar.

Jag har ingen tid, det är mitt huvudsakliga problem nuförtiden: jag har några korta breaks där jag kan sticka och då gäller det att prioritera. Blir så mycket F som möjligt och på denna resa ska jag träffa mina kära vänner i Melbourne + kolla på fotboll.
 
Nej, det räcker inte tyvärr.

Däremot du kan flyga New York-London med American Airlines (AA) i Business class utan att köpa några extra poäng.

AA kommer att operera sina nya Boeing B777-300ER med ny Business class kabin (som Cathay Pacifics nya) på New York-London.

Qantas vill ha 65.000 poäng för JFK-LHR-ARN med AA/BA i Business Class. 35.000 för Economy. 95.000 för FIRST.
Har nu sett att 52.000 poäng räcker ARN-LHR t/r men ARN-BCN t/r kostar 76.000 poäng.

När man är van att räkna EB och USDM poäng blev det komplicerat att räkna QF poäng :)
 

Dr. Miles

Expert
Det som är komplicerat hos Qantas FFP är att antalet av poängen som krävs beräknas på varje segment ifall man mixar flygbolag/kabinklass.

Exempel 1:
Stockholm-(BA)-London-(BA)-New York i samma kabinklass.
Du måste betala för Stockholm-London-New York med BA

Exempel 2:
Stockholm-(BA)-London-(AA)-New York i samma kabinklass.
Du måste betala summan av Stockholm-London med BA och London-New York med AA

Exempel 3:
Stockholm-(BA)-London-(BA)-New York i olika kabinklass. (Economy och Business)
Du måste betala summan av Stockholm-London med BA i Economy och London-New York med BA i Business
 

palmen

Moderator
Qantas räknar antalet miles som går åt på hur lång flygsträckan är.
Jag nyttjade mina 26k miles till att åka CX F mellan HKG och TPE (enkel väg).
Tyckte det var bättre värde än att åka enkel väg i C mellan ARN-LHR på BA.

TPE-HKG är 501 miles och gränsen går vid 600 miles för billigaste rewarden.
 
Toppen