50-årsfest med flygtema - Tips?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Big Birger, 11 Februari 2021.

Tags:
  1. Piffsan

Piffsan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om det finns kvar men man kan ju även önska sig att få flyga ett riktigt plan - förr fanns det ett bolag vid Bromma flygplats där man kunde få flyga en Cessna "själv". Men det kanske är en spoiler....

Big Birger gillar detta.
  2. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jättebra kompletterande tips! Mikrofon och vattenflaska är ju klockrena. :)

4. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Olika quiz/lekar är ju alltid kul på fest, när jag hade en lite mindre fest när jag fyllde 28 så hade min sambo köpt en resa till Krakow i födelsedagspresent och ordnat en 'På spåret' quiz till mig för att lista ut presenten.
    För varje omgång jag inte tog svaret åkte jag på en straffshot, tilläggas var att det var en poäng mellan frågorna inte två som i programmet, jag blev rund under fötterna av att inte lyckas ta den tidigare än 6 poäng...

Big Birger gillar detta.
  5. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mikrofon, hygglig ljudanläggning och en dammsugare fixar ljudet vid start. Flygsimulator på storbild kan var en kul grej

Big Birger och GOTBound gillar detta.
  6. Plus

Plus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur görbart (och roligt) är det att ha säkerhetsbälten till stolarna? När lampan är tänd måste man sitta i sin stol. Sen kan det ju bli turbulens under resan, måste alla återvända till sina platser.

Vet inte om detta är roligt men borde gå att lösa relativt enkelt. En lampa modell större och något som kan agera säkerhetsbälte t.ex byxbälten/livrem.

Big Birger och henke12 gillar detta.
  7. Tonton

Tonton Medlem

@Big Birger Hur mycket rawfood ska käkas för att jag ska få en inbjudan? :rolleyes:

henke12 och ClausLimhamn gillar detta.
  8. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samt att all servering upphör tills lampan släcks ;)

Big Birger gillar detta.
  9. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Superbra verktyg för toastmaster att hålla folk på plats inför eventuella tal. Önskar jag haft det verktyget de gånger jag varit toastmaster på olika tillställningar. Ett bröllop som jag var toastmaster på var det så mycket spring på att jag tvingade alla att ta 10 minuter rast samtidigt. :)

10. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ovärdigt att låta någon äta rawfood. :eek:

Mycket hänger på att hitta en lokal som är tillräckligt stor, och som passar för en fest av denna sort. Det känns inte som läge med en flott lokal mitt i stan. Lutar snarare åt en stor lada eller hangar någonstans utanför stan. Det går att fixa busstransport till/från festen. Flygbuss... Konkreta tips om lokal som leder till en bokning = inbjudan. Garanterat. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!