Senaste nytt

5 timmars söndags mileage run från London

Jacob

Medlem
Är det terminal 5 du både landar på och avreser från stewigriffin? Det lät så.

Alla andra terminaler ligger avsides från terminal 5 och kräver transfer med tunnelbana eller Heathrow Express (eller transferbuss airside), vilket i sig kräver en del marginal.

Att flyga från terminal 5 gör i så fall livet lite enklare. Men då blir det varken Star Alliance eller Skyteam.
 
:) Tack, det verkar som ni alla kan ämnet, det låter lovande. ;)
1. Jag har lagt undan 30 minuter för att hitta rätt till min gate som stänger kl 19.45 och 10 minuter att komma från min gate från flyget som landar 13.05.
2. Vi skjuter upp besöket till Gordon för denna gång, jag är ute efter lite spänning.
3. Jag har tittat på DUB, MAN, BRU, AMS och CDG(för lätt :p): de funkar på en vardag men inte på söndag. Här blir det nog en blandning av allianser och bolag. Eventuellt ta flyget dit och tåget tillbaka, vad ligger närmast?
 
Är det terminal 5 du både landar på och avreser från stewigriffin? Det lät så.

Alla andra terminaler ligger avsides från terminal 5 och kräver transfer med tunnelbana eller Heathrow Express (eller transferbuss airside), vilket i sig kräver en del marginal.

Att flyga från terminal 5 gör i så fall livet lite enklare. Men då blir det varken Star Alliance eller Skyteam.
Du har det rätt, det är T5 som gäller. Det blir som bäst om jag gör en *A eller ST ut från en annan terminal och kommer in med BA tillbaka till T5 senast 19.15.
MAN är inte så dålig idé, BD593 landar 18.50. Ska utforska lite mer.
Nu har jag hittat BRU, BA397 landar 17:30 och kommer till T5. Finns det något senare?
 
Last edited:

Senator

Moderator
Du har det rätt, det är T5 som gäller. Det blir som bäst om jag gör en *A eller ST ut från en annan terminal och kommer in med BA tillbaka till T5 senast 19.15.
MAN är inte så dålig idé, BD593 landar 18.50. Ska utforska lite mer.
Nu har jag hittat BRU, BA397 landar 17:30 och kommer till T5. Finns det något senare?

stewigriffin, jag lovar dig en sak.. Om du tar BD593 kommer du har hjärtat i halsen. Du måste klarera T5 senast 35min innan ditt flyg avgår. Det vill säga, om du kommer "landside" till "air side" på T5 måste ditt boardingkort scannas 19:10. Du kan stanna "air side" på T1, men gud vet hur ofta en buss avgår på den tiden. Om jag skulle göra nåt, hade jag gjort det med BA. Då har du större chans om något händer.
 

Homer

Medlem
Transfer på T5 från BA MAN flight tar bara några få minuter, man behöver inte ens gå igenom säkerhetskontrollen.
 
En RT LHR-CDG med BA verkar vara inget problem. Avgår 13.45 och är tillbaka vid 17.30. No brainer. Finns det inga små udda flygbolag som Britair, BMI baby och liknande?
 

Senator

Moderator
Är 13:45 en godkänd anknytning om du hade bokat detta som genomgående biljett? Jag tror det krävs MCT på 45min på T5 mellan Int'l till Int'l. I alla fall; "you have been warned"! :p
 
Är 13:45 en godkänd anknytning om du hade bokat detta som genomgående biljett? Jag tror det krävs MCT på 45min på T5 mellan Int'l till Int'l. I alla fall; "you have been warned"! :p
Enligt hemsidan är MCT på T5 INT-INT 60min, jag har endast 45 :(
Tack för varningen, men är inte det för tråkigt att göra bara A-B resor?
 
Last edited:
Toppen