Senaste nytt

5 timmar i Stockholm - vad göra?

FFlash

Medlem
Finns även sidenväveri som var tydligen största arbetsplats nån gång i tiden. Nåt tokigt måste man göra ibland, kanske jag besöker den!
 

Mimer

Medlem
Gillar du öl så ta ett kort besök på Stigbergets Fot och Omnipollos Hatt, ett stenkast från Fotografiska.

Annars är det, gissar jag, Almgrens sidenväveri, på Repslagargatan du tänker på. Har inte varit där själv så jag kan inte säga något om stället.
 
menade du jag skulle ta mig till Göteborg? :D

Gillar Göteborg iofs och hade flyg till LHR men jag skippar resten av resan då ja blir diamond med inkommande hel-arn som jag nyss gjorde XD och tar färjan hem till Åbo. Handlar snus som satan så jag får lite återbäring för skippade segment :D
Nä om man tar ut ett tåg med mig kan man åka lite vart som man får "tågnummer" ;) Du kanske kan hamna i Gävle, eller Karlstad, hela beror på hur pigg och glad tågklareraren är den dagen på Trafikledningen ;)
 

MrRob

Medlem
Gillar du glass så är Snö på Odengatan en riktigt hit måste jag säga. Besökte ett par glasställen i somras och Snö var den jag höll högst.
 

FFlash

Medlem
Gillar du öl så ta ett kort besök på Stigbergets Fot och Omnipollos Hatt, ett stenkast från Fotografiska.

Annars är det, gissar jag, Almgrens sidenväveri, på Repslagargatan du tänker på. Har inte varit där själv så jag kan inte säga något om stället.

Det blev Almgrens sidenväveri. Precis nånting annorlunda jag ville och även om stället verkar lite ”small game”, har det riktigt imponerande historia. Det är kanske många stockholmare som inte ens vet om dem(?)
Och nu blev det fikapaus på Omnipollo. Tack för tipsen! Nöjd och belåten, god öl samt improviserade pizzor
 
Toppen