4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av taxvalp, 27 September 2021.

1. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, plusgrade är fortfarande giltigt.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. mha321

mha321 Medlem

Om du tjänade in det "på egna meriter" förra perioden, så faller det väl under de som sas förlänger ett år automatiskt?

Om du inte gjorde det, utan fick det som gåva från en Diamond medlem tex, så kommer du ramla ner till silver 1 januari.

Oberoende av de två kan du använda guld förmånerna fram till årsskiftet.

Renato gillar detta.
  3. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dagens optimaliseringsfundering.

Tror Ni att t ex 2-3x EBD i statusintjäning kanske kanske kan få dem att erbjuda ett EBP :rolleyes:

Lite extra snälla med tanke på hur enkelt EBD nås nästa period även om Pandion egentligen mest är en revenue baserad status.

4. Nordpilen

Nordpilen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det verkligen så att man inte kan boka via resebyrå och få detta erbjudande? Många större företag har ju krav på bokning via avtalsresebyrå så vore ju konstigt om SAS inte vill nå dessa.

5. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom Renato har 38k poäng kvar till EBD så måste han ju ha tjänat in EBG under innevarande period, så då faller behovet att titta på specialreglerna.

6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, EBP har historiskt baserats på revenue till SAS. Spendera 400-500k SEK på SAS under ett par så kan du bli aktuell.

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det som någon på kundtjänst har sagt skulle jag ta med en grävskopa salt. Som redan påtalats av andra har aldrig bokningar via resebyrå varit undantagna och det står ingenstans att man måste boka direkt med sas. Enda som står är att man ska flyga med sas.

Om man slutar tro på kundtjänst och frågar här istället får man med 99% säkerhet ett mer korrekt svar.

Jannes, martin.agren, aruba1 och 12 andra gillar detta.
  8. mha321

mha321 Medlem

Oops. Så går det när man postar före kaffet!

Renato och ekf gillar detta.
  9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I bland är även jag en vinnare.
    Tänkte boka en SAS resa till LAX i mars för lite mer än 21000SEK skulle ha givit mig runt 20k Eurobonus poäng, men tänkt jag avvaktar och ser vad som händer, den resan skulle vara en del av mitt mål att även i fortsättningen behålla EBD.
    Nu har jag ”hittat” två resor för ca 2600kr styck där jag kommer att få åka ut och hem via CPH på den ena och OSL på den andra ger mig totalt 18K Eurobonus poäng.
    Plus de resor som jag redan har bokade så är EBD klart för nästa period som startar 01/06 2022

Nu skall jag koncentrera mina resor på att få behålla British Airways Gould.

Fidde, John Rosenbaum, aruba1 och 12 andra gillar detta.
  10. Renato

Renato Medlem

Du skojar, oj oj vad glad jag blev nu :)
    Jag vart så orolig. Men då är min fråga till dog, avd behöver jag göra för att bli EBD. För jag har lite små resor på G. Tänker att jag kör på sas nu när det är x4.

Tack på förhand

John Rosenbaum gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!