4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av taxvalp, 27 September 2021.

1. Lakso

Lakso Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man måste vara minst 6 månader in på sin period för att kunna köpa bas poäng om jag minns rätt.

Sir Lemon och Jannes gillar detta.
  2. Jannes

Jannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, det kanske är orsaken. Är bara inne på månad 6 just nu. En liten notis om den begränsningen vore nyttigt på sidan, kunde man tänka.

Sir Lemon gillar detta.
  3. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Sista 4x har inte reggats men idag trillade in de 23 extra segments som SAS sista handover för statusförlängning och därmed Diamant hemma med onödigt (onödiga segmentruns om jag bara hade vetat om detta) marginal :)
    Kan inte klaga, det var enkla segment och inte för dyra heller. Startade från noll alltså :)

jonten, Lounge Lizard, samet och 3 andra gillar detta.
  4. Tonton

Tonton Medlem

Jag flög från Stockholm till Chicago. Bokad i Plus för 5100kr. Plusgrade långa benen för totalt 42k T/R.

Nu har jag 82.5k statuspoäng bara från den resan. Med SAS fly Premium så kommer jag glida in över 90k långt innan mitt brytdatum 30 sep.

Jag hade absolut inga planer på att förnya mitt EBD, då jag inte tycker det är värt det. Men det var, som du säger, löjligt enkelt detta...

5. Jannes

Jannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur tjänar du baspoäng med Fly Premium? Man tjänar väl inte poäng på Bonus-flights?

6. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kortet som ger dig möjlighet till FlyPremium ger också 1000 SAS Eurobonus statuspoäng per månad som du gör minst en transaktion med kortet.

Jannes, Tonton och GOTBound gillar detta.
  7. Tonton

Tonton Medlem

Jag låg i sängen och halvsov. SAS Eurobonus MC Premium menade jag egentligen. FlyPremium är, som @Berglund beskrev, en förmån kopplat till SAS Eurobonus MC Premium-kortet.

Så stor skillnad ett lite extra "fly" kan göra :)

Jannes och Sir Lemon gillar detta.
  8. Jannes

Jannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah då hänger jag med. Har båda korten själv, men hoppades på ett "life hack" för reseplanerna fram till slutet på mitt intjäningsår är snudd på EBD... hade varit skönt att kunna ro hem det med att spendera poäng på flyg :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!