4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av taxvalp, 27 September 2021.

1. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror detta är lite ett fall av hemmablindhet (där hemma i detta fall är businessclass.se). Man kan tycka att det upplevs som alla är Gold om man läser här på forumet men vi motsvarar en försvinnande liten andel av alla SAS resenärer, som är som allra mest inbitna. Det har varit tekniskt "lätt" att skaffa Gold under kampanjen men faktum är att flygen har likväl gapat tomma trots kraftigt reducerade flygscheman. Gemene man har nog inte ens kännt till kampanjen.

Lauda 777, Kronholm, 011430121 och 2 andra gillar detta.
  2. mha321

mha321 Medlem

Det stämmer definitivt att många inte vet om den. Jag vet åtminstone två bekanta som blev Gold utan att förstå varför (det syns ju inte på konto utdraget heller) :)

Osten och Original gillar detta.
  3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppade på denna kampanj sent.

Men helgen spenderades i PLUS. Lördag blev det ARN-PMI-ARN med vändande flyg. På flyget hem började jag fundera om min Malmö t/r på söndagen skulle få problem med hänsyn till stormen.

För säkerhets skull bokade jag ARN-BCN-ARN i plus som backup också med vändande flyg. På söndagen lös det rött på Arlandas skyltar och flighter ställdes in till höger och vänster. Hade både Malmö och Barcelona fram till 0930 då SAS ställde in flighten till Malmö. BArcelona var framflyttade till 1020 så jag bokade av Malmö och hoppades på BCN.

Det blev en tur till Barca och vi landade 3h sent på ARN. Och EBD var säkrat. Bra helg helt enkeltZ

Rasmus_1, wayfarer, Brandten och 15 andra gillar detta.
  4. Xpressen

Xpressen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Citerar mitt egna 1,5 år gamla inlägg från denna tråden för att uppdatera er lite. https://www.businessclass.se/forum/...ett-år-pga-covid-19.99366/page-29#post-889283

Sambon har lyckats förlänga sitt guld 1 år till fortfarande utan en enda spenderad SAS-krona. Vi tog en weekend till Rom i november revenuebiljetter betalda med poäng vilket gav 4x poängen, det tillsammans med MC-premium och att de med brytpunkt januari-april fick halva vägen gratis gjorde att hon trillade över på rätt sida denna gången också.

(https://www.businessclass.se/forum/...att-behålla-status.101327/page-10#post-969890)

Nu är vi alltså uppe i 3 raka guldår utan att ha spenderat några pengar, kanske ska jag få henne att satsa på Lifetime ändå!

Lounge Lizard gillar detta.
  5. FSE Nordic

FSE Nordic Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag undrar om det finns några nackdelar om man köper de sista statuspoängen i shoppen? Jag saknar 9000poöng till guld status och kommer förmodligen inte hinna flyga mer innan slutdatum..

6. FSE Nordic

FSE Nordic Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inga nackdelar alls faktiskt!

Man får poängen med en gång och slipper vänta! Dyrt och bra är det också - man får hög spend på sitt kreditkort omedelbart med ett facilt pris på 1 krona per poäng. Dessutom slipper man förnedra sig genom att ge sig ut och flyga - vem som nu någonsin skulle vilja göra det???

Rasmus_1, NotRyan och Osten gillar detta.
  8. FSE Nordic

FSE Nordic Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    hehe,, man kan betala med poäng så det svider inte lika mycket..

Sir Lemon gillar detta.
  9. folo

folo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det svider ju ännu mer. 90 000 extrapoäng som det kommer kosta är nästan 2st t/r till Asien i SAS Business med en 2-4-1 voucher. o_O Men visst, ibland har man mycket poäng över som närmar sig expiry och alla har inte Amex. :)

Sir Lemon, Andreas Ekman och Berglund gillar detta.
  10. Jannes

Jannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, klickar jag länken så får jag bara en buggig sajt som visar de olika produktkategorierna, inget annat.
    Och går jag till huvudsidan och sedan klickar poäng så erbjuds jag bara att köpa Extrapoäng. Förvisso står det att man bara kan köpa en viss mängd Baspoäng för att uppnå en ny nivå, men jag är 1300 poäng från Gold så är det inte rimligt att kunna köpa det?
    Jag är inte på väg att göra det, har flygningar nog planerade men är nyfiken...

Sir Lemon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!