4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av taxvalp, 27 September 2021.

1. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma för mig. Både Inrikes och ner till LAS Palmas har registrerats som en vanlig inrikes och en vanlig Europa flight. Får göra en claim om det dröjer mer än en vecka. Det kunde ta en vecka sa dom senast.

011430121 gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Som @Tomas E säger får du aldrig några 25% på antal legs utan bara för själva poängen.

3. ZZZebra

ZZZebra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack båda! Jag som hade lite för mycket jobbgrejer och annat som snurrade i skallen som gjorde att jag drog felaktig slutsats.

Sir Lemon gillar detta.
  4. Storguten

Storguten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du åker till LA på sportlovet och flyger CPH-LAX den 26/2 och/eller tillbaks den 5/3 så får du gärna titta förbi (1H) Alltid lika trevligt att träffa BC medlemmar när man ute och reser.

Håller tummarna för dig i din guldjakt iaf !

Maja och Sir Lemon gillar detta.
  5. ptotheg

ptotheg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej. Till min resa till USA skrev jag mitt ”first given name” ( 1 av 3 förnamn) på biljetten där mitt mellersta är tilltalsnamn och det som står som EuroBonus. Mitt EuroBonus nummer finns på biljetten. Nu när jag retro-registrerat får jag nej för namn inte matchar biljett vs. member-name.

Vad gör jag? Kan jag ringa in och få detta fixat? Orkar inte maila och vänta i veckor för att få detta åtgärdat..

Edit: Detta är en FF och 4x bokning varför en ogärna går miste om det!

Last edited: 28 Januari 2022
  6. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT-svar.

Tips inför framtiden är att boka biljetter med SAS i inloggat läge där namn på biljetten överensstämmer med ditt EuroBonus-konto. Det räcker även till USA.

Sen skriver du in namn i den följd de står på ditt pass på APIS, ESTA etc.

Så slipper du onödigt krångel i efterhand.

Lycka till!

ptotheg, mackan33, Sir Lemon och 3 andra gillar detta.
  7. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett till OT tips är att byta namn hos skatteverket så det blir tilltalsnamn först om inte ordningen spelar nån roll för dig eller din familj. Man kan göra det fritt en gång.

ptotheg gillar detta.
  8. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT: Bra tipps, jag gjorde precis detta när jag bytte körkort senast då det synkade bra med passet också så processen fick så lite påverkan som möjligt, väldigt enkelt.
    Jag vet inte vad grejen var när jag föddes att barnen skulle ha tilltalsnamnet som andra namn i ordning, flera av min kompisar hade likadant och har även de ändrat i mogen ålder.
    Jag har samma andranamn som min far men han är döpt/registrerad som tilltalsnamn-andranamn-andranamn från början så det finns ingen legacy i den konstiga följden heller... typiskt 40-talister att göra saker annorlunda bara för att de kan ;)

Jannes, mackan33, 011430121 och 3 andra gillar detta.
  9. MrRob

MrRob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och frun tog det ett steg längre och tog bort mellannamn för ett par år sedan. Enligt oss helt meningslöst att ha med namn som man inte använder som tilltalsnamn. Ingen risk för problem vid biljettbokning är en positiv följd :)

10. +1 på den. Strök mitt mellannam efter att en incheckningsagent på Sydkoreanska Asiana vägrade skriva ut ett nytt boardingkort för att mitt namn i bokningen inte överstämde exakt med namnet i mitt pass. Skatteverket har ju öppnat upp för att man får ändra själv lite som man vill nu. Kostar 250 kr.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!