4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av taxvalp, 27 September 2021.

1. DrGold

DrGold Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bästa sällskapet ju!

Skogi, kexxcream, fcx och 3 andra gillar detta.
  2. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Sir Lemon trollade mig gott. Jag läste det där 01:00 inatt efter en ”trevlig middag” och lade säkert 5 goda minuter för att försöka förstå vad som försiggick. ;)

Skogi, sbbn017, RimaZ och 7 andra gillar detta.
  3. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har en bra idé till att få ihop lite statuspoäng billigast möjligt...

Jag behöver 5900 statuspoäng senast 31/12 för att nå diamantnivå. Är EBG så med 4 x poäng kampanjen blir det ca 1200 baspoäng + 25% x 4.

Min utgångspunkt är ARN. Har kollat runt och spontant hittat en vända till Visby som billigaste (ca 3000 SEK) och mest smidiga sättet att få till det. Men kanske någon har ett annat bra tips?

Last edited: 12 December 2021
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, en vända inrikes eller till Danmark är garanterat det enklaste och billigaste. Det kan bli billigare att köpa plus åt ena hållet och minus åt andra och sedan köpa de baspoäng som saknas för extrapoäng.

011430121, obs och Sir Lemon gillar detta.
  5. mha321

mha321 Medlem

Det är säkerligen det enklaste. Men mer pris på 3000 är det värt att kolla några Europa destinationer också - kan finnas en billigare variant där och de som ligger någorlunda nära behöver inte ta extremt mycket mer tid.

Jag skulle också rekommendera att inte vänta till sista dagarna om det är viktigt. Om flyget ställs in så får du inte kampanj poängen. Inte heller om du skulle ombokad till annat bolag (lär dock inte hända på inrikes såklart, där år det nog bara ställs in som gäller isåfall).

obs gillar detta.
  6. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollade ARN-GOT och hittade snabbt ca 2300 kr för en t.o.r. samma dag (vardag) i Plus, men då inte med vändande plan.

obs, GOTBound och Sir Lemon gillar detta.
  7. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här är en frestelse sön-mån 30.000 baspoäng med Sas guld. Övernattning Cph. Funderar på detta.

Bifogade filer:

GOTBound, eddo, henke12 och 4 andra gillar detta.
  8. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Diamond säkrat för nästa år.

Hade en ARN-CPH-IAD-CPH-ARN bokad i plus på förra F&F (runt 6000 kronor, som betalades med en voucher), och sedan accepterat skambud på uppgradering med plusgrade i bägge riktningarna. 82496 baspoäng på en resa. Helt löjligt.

rob74, Mikael Stillman, Brandten och 30 andra gillar detta.
  9. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sista dagen att boka friends and family.
    Något bra tips som är lätt med vändande plan?
    Hittar Berlin för en bra peng i Januari.

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Bryssel

Buffy gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!