Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

TravelCurse

Ny medlem
Beroende på vad du ska göra/hitta och hur detaljerat det ska bli så är dessa de två som jag finner enklast.
Matrix - ITA Software by Google
Google Travel


Hej, noob här. Har kikat på Google Travel och har bara en fråga om hur du använder den - exempelvis för att leta segment runs? Har du en viss taktik eller testar du runt lite planlöst tills du hittar något guldkorn? :D Jag har varit inne och sökt runt lite, men har nog ingen bra taktik känns det som...
 
Hej, noob här. Har kikat på Google Travel och har bara en fråga om hur du använder den - exempelvis för att leta segment runs? Har du en viss taktik eller testar du runt lite planlöst tills du hittar något guldkorn? :D Jag har varit inne och sökt runt lite, men har nog ingen bra taktik känns det som...
Med ITA Matrix kan man specificera hur många segment man vill ha ("SK SK SK" betyder 3 SAS-segment):

ITA1.jpg


ITA2.jpg


Vill du söka efter ekonomiklassbiljetter (SAS Go) så ändra "Premium economy" till "Cheapest available".
 
Sas har ställt in dela av mina flygningar till AMS så jag kan inte åka.
Hat någon förslag på något som med kampanjen ger ca 22 000 poäng. Alt 2800 Ink guldstatus per leg.
Helst över dagen
 

pswe

Medlem
Nja hittar bara Bryssel med väldigt lång tid i just Bryssel. Hittar bara ut morgon och hem kväll

Hittar saker i ITA men det är inget som sas vill visa så inget jag kan boka
Från Stockholm?
Jag hittade Hamburg via Köpenhamn i november. Ut på morgonen och hemma till middagen. Hinner med en lunch och nån öl i Hamburg.
 

Rebel

Medlem
Nja hittar bara Bryssel med väldigt lång tid i just Bryssel. Hittar bara ut morgon och hem kväll

Hittar saker i ITA men det är inget som sas vill visa så inget jag kan boka

JAg vet inte när du tittar men tex 23 nov
arn-cph-bru 13,20-16,50
bru -cph-bru 17,30- 22,10

Finns massa dagar när jag titta, om jag inte har missat ngt.
Dock bokad som 2 enkel biljetter. Men BRU ska inte vara ngt problem (hoppas jag o_O)
 
JAg vet inte när du tittar men tex 23 nov
arn-cph-bru 13,20-16,50
bru -cph-bru 17,30- 22,10

Finns massa dagar när jag titta, om jag inte har missat ngt.
Dock bokad som 2 enkel biljetter. Men BRU ska inte vara ngt problem (hoppas jag o_O)
Ja den får jag inte boka som t&r då det är för kort tid mellan
Så den har jag hittat men vet inte om jag vågar chansa med så tajt tid
 

palmen

Moderator
Ja den får jag inte boka som t&r då det är för kort tid mellan
Så den har jag hittat men vet inte om jag vågar chansa med så tajt tid
Om ni inte får bussgate (vilket jag aldrig fått i Bryssel) så kommer du ut i avgångsgaten så det ska inte vara några problem på så sätt. Ända är väl om det av någon anledning inte går att checka in hemresan i förväg, då lär det skita sig, men det brukar ju alltid fungera.
 
Toppen