4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av taxvalp, 27 September 2021.

1. plover

plover Medlem

Intressant erbjudande! Jag har Amex Elit som ger 20k och silver, orkar inte flänga runt och göra segent run baserad på Arlanda, jag skulle behöva 25k points då. Fråga: som EBG har jahåg redan 25 pct extra, dvs 1875 om jag köper Plus Smart ARN-NCE. Utgår kampanjen från 1500 eller 1875?
    Vilken sträcka skulle ni välja med retur samma dag? ingen ide att åka onödigt långt då, AGP är en timme extra men samma points.

Så NCE @ 1500 x 4 x 2= 12000 blir då två dagsturer som ger 24,000 poäng och så måst3 jag göra en kortresa till. eller skalljag räkna 25 pct upp/EBG påslaget för då är jag hemma.

2. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får +25% x4

Sir Lemon gillar detta.
  3. mha321

mha321 Medlem

Beror väl på hur länge du är i Stockholm. Om du blir mer än 24 timmar i Stockholm i båda riktningarna så blir det en dubbel stopover, och det är väl fullt möjligt att de billiga priserna inte finns då. Det är också fullt möjligt att de helt enkelt inte finns från Visby...

Om du ändå måste åka upp dagen innan kan du väl å andra sidan bara boka seoara biljetter mellan Visby och Stockholm?

Hubert, Sir Lemon och Remington Steele gillar detta.
  4. Hubert

Hubert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dagen innan går det bara ett flyg till ARN från VBY och det landar 13.25 och flyget ARN-MIA går 09.25 dagen efter. På hemresan landar man 07.20 på ARN och sedan går flyget till VBY 08.15. Fattar inte hur det kan bli dubbel stopover?

5. VBY-MIA

SK 17047 · J6SEBIZ
    Round-Trip · Business

SK 18347 · J1SEBIZ
    Round-Trip · Business

ARN-MIA

SK 16147 · J6SEBIZ
    Round-Trip · Business

SK 17447 · J1SEBIZ
    Round-Trip · Business

Det går utmärkt att åka VBY-ARN. Ring igen.

ilon, Hubert, NotRyan och 1 annan gillar detta.
  6. mha321

mha321 Medlem

Om hemresan är på samma dag så låter ingen av dem som stopover. Om hemresan är dagen efter pga connection så är det stopover - men bara åt ena hållet.

Som jag tolkar det så borde det inte räknas som dubbel stopover. Däremot kan det säkert vara något annat som hindrar det billigare priset. Spontant tror jag inte du får ett annat resultat om du ringer igen - det är mer straight forward med vanliga bokningar än bonusresor. Men det är klart, ett försök till kan man ju kosta på sig.

Separat biljett låter ju lugnt dit, men lite vådligt hemåt med så kort connection. Du kan ju alltid kolla om du kan boka arn-mia-arn-vby och bara köra enkel biljett ena vägen...

Hubert gillar detta.
  7. Remains

Remains Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gärna för mig, du tror inte det blir trubbel med att namnet på mitt entrepass inte matchar mitt vaccineringsintyg?

8. silwer

silwer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De här flighterna som är operated by Cityjet funkar inte för denna kampanj, eller?

9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Gru gillar detta.
  10. silwer

silwer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Och sorry för dålig research i tråden.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!