4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av taxvalp, 27 September 2021.

1. aikelo

aikelo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är det med vändande plan i Helsingfors?
    Är det bara gå av och på igen? Har hittat en bra o billig run, men bara 35 min mellan flygen i HEL.

2. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    4x Kampanjen är ett unikum som bara funnits under pandemin. Tvivlar ej på att det är medlemmar här som saknar jobb att få en skjuts i resan det från men vågar nog säga att det är en minoritet i EBG/EBD. Kanske skulle kunna vara en intressant topic som poll?

3. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har någon tips på att enklast få ihop 2700 poäng??

4. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen aning tyvärr… Det är alldeles för länge sedan jag var på HEL senast.. Bara förutsatte att det skulle fungera när jag övervägde att köra lite segment runs, men sedan ladd jag ner planerna.

5. 2021-10-01.
    Ny intjäningsperiod påbörjad idag och jag vet redan att jag har resor bokade som ger mig minst EBG innan nyår. Tack SAS :)

adhoc76, hco och GOTBound gillar detta.
  6. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Ja. Du kommer direkt in vid gate. Du hinner t.o.m in till loungen en stund (men den kan vara stängd ännu p.g.a pandemin)

011430121, FF#1 och aikelo gillar detta.
  7. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, normalt sett blandas ankomst och avgång och direkt vänding är enkelt. Det förekommer hälsokontroller för anländande flyg, och beroende på exakt hur de gör kan det betyda att man inte blandas direkt med avgång. Eftermiddagar kan ibland vara extremt trångt och ha långa väntetider (enligt rapporter på flyertalk). Det kan också vara lugnt.
    Personligen hade jag gjort lite research innan bokning.

Finnairs Schengen-lounge är öppen delar av dagen. SAS lounge är inte öppen (var iaf inte det för någon vecka sedan)

aikelo gillar detta.
  8. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev att boka ARN-AMS i december för att säkra EBD till 09-2023
    När Sas väl ger så borde man ju ta :D
    Tack @Berglund för inspel och tips

Berglund gillar detta.
  9. Jesper O

Jesper O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är silvermedlem och fick också mail om 10 000 extra statuspoäng för att komma halvvägs till 20 000 poäng som säkrar fortsatt silverstatus. Det fick mig att börja fundera lite, var inte gränsen för silver just 10 000 poäng eller är det jag som lider av dåligt minne? Har sökt både på forumet och Google men hittar inget om att SAS skulle ha höjt poängkravet, så då börjar jag istället tvivla på mitt minne...

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du lider av dåligt minne :(. Eller så lider (?) du av mycket gott minne, ifall gränsen en gång för länge, länge sedan var 10 000 poäng :).

Jannes, CoooC, micke och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!