Senaste nytt

4 dagars BA Business Class Sale FRÅN Sverige - BIlligt!

JacobGBG

Medlem
Otroligt bra priser som sagt. Och jo ,nog känns det som ett något desperat grepp att få en cash-infusion. Faktum är att detta gör mig lite tveksam över att samla på mig BA poäng just nu. Deras nedvärderade award-chart gör ju ingen glad.
 

Homer

Medlem
Synd att de aldrig rear short-haul varken i Eco eller CE annat än till LHR, just nu skulle jag ha mer nytta av det.
KLM ska ha all heder för att rea alla möjliga rutter, skulle säkert inte dra sig för att erbjuda Linköping - Stockholm via AMS :)
 

Homer

Medlem
Ni blir jag förvirrad? 2400 t/r i Club Europe är ju en konstant rea! :)

jag skrev annat än till LHR om det var otydligt menade jag gärna via LHR men med annan slutdestination.
jag tänkte mig något i stil med 3500 till ORY, MAD, FCO i CE via LHR eller typ 700 till MAN, EDI i eco via LHR :p
När det var CE rea i UK gick det att boka via LCY till de destinationerna för runt 5kkr
 

AndyL

Medlem
"Tyvärr" har jag varit i London hela helgen och inte hunnit se detta erbjudande förens jag landade på ARN igår kväll.

Priserna som listas på självaste sidan med erbjudanden är riktigt bra, men vad jag kan se så finns det inte många om ens något av resmålen man kan köpa biljetter till för samma pris, provbokar man så får man ett pris som är 3-4k högre. Kollat mestadels till Nordamerika.

Någon som har kollat på priserna från dag 1 som kan säga om priserna alltid varit 3-4k högre eller om det gick att få resan för listpris dag 1 ?
 

jth

Medlem
Priserna som listas på självaste sidan med erbjudanden är riktigt bra, men vad jag kan se så finns det inte många om ens något av resmålen man kan köpa biljetter till för samma pris, provbokar man så får man ett pris som är 3-4k högre. Kollat mestadels till Nordamerika.

Klickade runt jag också och provade ett antal destinationer i USA och Asien, och alla priser ligger runt 2-4k över de som annonseras på sidan. Det är nästan så det ser ut som att de inte inkluderat skatter och avgifter i priset (även fast det står det).
 

Homer

Medlem
Klickade runt jag också och provade ett antal destinationer i USA och Asien, och alla priser ligger runt 2-4k över de som annonseras på sidan. Det är nästan så det ser ut som att de inte inkluderat skatter och avgifter i priset (även fast det står det).

av principskäl borde man ringa och be dem leta fram platser och se om det finns något till till dessa priser till någon enda destination
det fanns i alla fall platser från UK för £1006, de kan ju ha klantat sig snarare än att lurats
 
Last edited:

Senator

Moderator
av principskäl borde man ringa och be dem leta fram platser och se om det finns något till till dessa priser till någon enda destination
det fanns i alla fall platser från UK för £1006, de kan ju ha klantat sig snarare än att lurats

Alternativt kan man söka först på ITA Matrix på destinationer man vill resa till, sen boka på BA.com. Ibland bokar jag också via AA.com/Finland om jag vill åka med LCY-JFK då AA har alltid denna på lägsta pris, medan BA inte har det alltid - som oftast 1,500kr mer.

OBS! AA matchar inte dessa priser så långt jag kan se
 
Toppen