Senaste nytt

4 av 10 skapar nya relationer under flygresan

gusten

Medlem
Jag tillhör normalt den asociala sorten i flygstolen och illusionen om att det som hände björnströms bror skall hända mig har jag tappat för länge sedan. I stolen bredvid mig hamnar nästan utan undantag den största ölmagen på planet.

Men det händer ibland, inte minst på long-haul, att det kan bli hur kul som helt och nästan spontanfester. Märkligt nog så har en UA flygning 2008 mellan ARN-EWR i C klass fastnat i minnet. En liten amerikansk kille, kanske 8 år, hamnade bredvid mig och det var en av de roligaste små grabbar jag snackat med och en kanonkul flight. Hans föräldrar satt across the aisle och var otroligt tacksamma över att någon underhöll parveln några timmar så att de kunde njuta av UA's utmärkta, som jag minns det, service.
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Det gäller ju inte bara flyg, utan resor över huvud taget. Jag är absolut ingen bussfantast, men det är tveklöst det transportmedel som mest uppmuntrar till att börja bli social med medresenärer - det finns nämligen absolut ingenting att göra och ingenstans att ta vägen, dessutom är det fri placering...om någon känner sig upplagd för att träffa någon på resan, kan jag rekommendera busslinjer där ett färjeavsnitt ingår - dvs till/från kontinenten/Skandinavien/brittiska öarna. På färjan kan man utveckla relationen och när ni kommer fram är ni i princip ett par...eller goda vänner.

Personligen har jag startat 2 relationer vid nästan samma fikabord på en sunkig Östersjöfärja, varav den andra inte varade länge alls just pga den absurda likheten med den första ;)

Nåja, är väl inte lika bra numera när i princip bara flygrädda eller folk med gigantiska mängder bagage åker dessa långa busslinjer...men för 10-15 år sedan var det det självklara budgetalternativet när man var student.

På flyg har jag hittills alltid varit helt osocial, vet inte riktigt varför. Transportmedlet uppmuntrar inte till avspändhet och pratsamhet.
 

Dr. Miles

Expert
Lufthansa Business class ARN-FRA_06.jpg

Tjejen som syns på vänsterkant på bilden och killen bakom mig var inte bekanta med varandra på något sätt.
Killen satte sig på hennes plats av misstag men hon sa att det var okej och tog hans plats på andra sidan gången.
De började prata först om flyget och sedan om jobbet, destination (hon skulle till Heidelberg) och annat under resten av flygning.
Det verkade som deras personkemi stämde bra. Vem vet, ett misstag kanske skapade en relation. :)
 
Toppen