Senaste nytt

4 av 10 skapar nya relationer under flygresan

Traveller

Medlem
Jag flög OSL - ARN för ett antal år sedan... Hamnade denna gång långt bak i planet men bredvid en primadonna som inte alls var min typ. Jag var dessutom trött och inte särskilt pratsam. Serveringen startade och jag bad om en kopp te. Fick mitt te men straxt därpå tappade jag koppen och dess innehåll flög ut över nämnda primadonna... Efterföljande förhållande höll sedan i två år:)

(Anna heter hon och bor ännu i Karlstad)
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Jag är tyvärr inte den mest sociala personen i världen när jag reser. Brukar stoppa i hörlurarna och sova/halvsova under hela resan, med undantag för när maten serveras

Samma här. Brukar alltid försjunka i något att läsa, eller upp med datorn. Men jag svarar ju på tilltal:)
 

henrik l

Medlem
När man veckopendlar med flyg så träffar man alltid samma personer för man väljer ju ofta samma stol ochj avgångstid helatiden
(14F för min del på KLM ARN-AMS sista på söndagar)

Jag tycker personligen det är lite kul för vi är nu 3st som slösnackar lite på den flygning och vi kommer från HELT olika brancher, en inom tåg, en är tandläkare och jag är pilot.

Säger emot mitt fg inlägg lite. Men när jag körde MMX-UME och hade EBG med SAS, brukade ofta sitta på rad ett med samma snubbe och det verkade som han kände alla på SAS-inrikes. SÅ det var ju alltid lite kul att snacka med honom och dessutom kände jag till en del folk där han jobbade. Han gav mig fö ett råd: Se till att bli rekryterad, då får du bra villkor:D
 

Snosken

Medlem
Jag har 3 spännande möten som etsat sig fast, dock inget kärleksrelaterat.

På väg till Helsingfors för några år sedan för att titta på World Cup hockey, satt på rad 1 och hamnade bredvid Henrik Lundqvist, kändes lite speciellt.

Förra året på ett flyg mellan LGA - ORD så stötte jag på en kille som hade jobbat på Tetra Pak i 10 år, och det slutade i att jag fick skjuts in till mitt hotell i Chicago och en liten rundvisning av stan.

Nästa flyg var från Chicago till Toronto City Airport, tjejen bredvid verkarde lite nervös pga oväder, så jag började prata med henne för att lugna ner henne. Det visade sig att hon en gång i tiden varit båtflykting från Vietnam och till slut hamnade hennes familj i Kanada, vi är fortfarande vänner och håller kontakten =)
 

Snosken

Medlem
....kanske lite off topic, men måste ju få nämna att jag råkade hamna på samma hotell i New York förra året som deltagarna i Miss USA bodde på.... det var nog den bästa "hotellbars upplevelsen" jag haft, pratade lite med några av dom... men något förhållande blev det inte... det hade varit en fjäder i hatten :D
 

palmen

Moderator
....kanske lite off topic, men måste ju få nämna att jag råkade hamna på samma hotell i New York förra året som deltagarna i Miss USA bodde på.... det var nog den bästa "hotellbars upplevelsen" jag haft, pratade lite med några av dom... men något förhållande blev det inte... det hade varit en fjäder i hatten :D

Hoppas det inte var 2007 och du pratade med Miss South Carolina
[video=youtube;lj3iNxZ8Dww]http://www.youtube.com/watch?v=lj3iNxZ8Dww[/video]
 

wenne87

Medlem
Var 17 när jag skulle flyga hem efter att ha vart en månad på NZ, träffade ett engelskt syskonpar å vi satt brevid varann AKL-SIN, dagen efter vidare upp mot europa så hade vi i stort sett hela bakre kabinen på SQ:s 747, det var feststämmning med mindre kuddkrig och mängder am glass... 150 stolar på 3 pers ger ju utrymme som i en första klass svit;) mest imponerad över kabinpersonalen som lät oss hålla på!
 

JacobGBG

Medlem
Trots att jag är en ung karl med fördelaktigt utseende (nåja) så verkar jag ha en förbannelse över mig vad gäller stolskamrater. Jag brukar uteslutande hamna bredvid äldre herrar/damer ofta med ett minimum av kunskaper i Svenska/engelska (detta gäller även på tåget). Undantaget var en ung läcker tjej när jag flög till LaGuardia en gång men hon var så flygsjuk att det gick inte att ha en konversation.

Skumt!
 

Dr. Miles

Expert
Jag mötte en trevlig tysk tjej onboard på Lufthansa flight till Munchen nyligen.

Flygvärden sa att vi kunde flytta till lediga stolar efter dörren var stängd.
Jag flyttade mig från gångplats i mitten rad till fönsterplats, då kom tyska tjejn också dit samtidigt.
Hon frågade mig om jag ville sitta vid fönstret. Jag sa att hon kunde ta fönsterplats och satte mig vid gången.
Hon tappade sin halsduk när hon bar upp sin handväska till hatthyllan och halsduken föll på mig. Jag plockade upp halsduken för henne och vi började prata med varandra.

Hon var vegetarian men hon glömde att förboka vegetarian meny. Vid frukosten fick hon laxmeny i stället av korv med omelett. Hon sa att hon inte äter fisk heller och undrade om jag ville äta hennes lax. Eftersom jag skippade middag och jag var hungrig så svarade jag ja.
Hon tog min gaffel och spetsade laxen och matade mig. Jag förväntade mig dock inte att hon skulle mata mig laxen direkt. :eek:

Efter landning i Munchen hade vi båda två lång väntetid till varsin destination, så satte vi i Lufthansa Senator Lounge och pratade.

Förra liknande händelse var också när jag var på väg till Tyskland. Jag kanske får åka till Tyskland lite oftare. :p
 
Toppen