Senaste nytt

4,000 Eurobonus poäng hos Sixt

Robert flysas

Moderator
Kan det stämma att det inte så står någonstans att man INTE skulle få hyra 2 dagar, lämna tillbaka, plocka ut 2 dagar, lämna tillbaka och köra 2 (eller 3) dagar för att sedan lämna tillbaka och flyga hem. = 12000 poäng för drygt 3300kr bilhyra.

Avis tar 1100kr för 3 dagars och då blir det 6000 poäng men där verkar man inte kunna hyra 3 dagar, lämna tillbaka direkt och plocka ut 3 nya dagar.
Kanske funkar att hyra 3 dagar på mig och 3 dagar på FruBrandten? Med familypooling blir det ju in på samma konto ändå.

Det bör inte vara något problem om du hyr 2 dygn och sen att din fru hyr resterade dagar. Jag har för mig man kunde utnyttja denna förmån 6 ggr (minst) per kund. Hyrde i Nice o nu Landvetter. Blir det krångel svarar tyska kundservice på 12 Tim (när Nice glömt lägga in detta)
 

Robert flysas

Moderator
Kan det stämma att det inte så står någonstans att man INTE skulle få hyra 2 dagar, lämna tillbaka, plocka ut 2 dagar, lämna tillbaka och köra 2 (eller 3) dagar för att sedan lämna tillbaka och flyga hem. = 12000 poäng för drygt 3300kr bilhyra.

Avis tar 1100kr för 3 dagars och då blir det 6000 poäng men där verkar man inte kunna hyra 3 dagar, lämna tillbaka direkt och plocka ut 3 nya dagar.
Kanske funkar att hyra 3 dagar på mig och 3 dagar på FruBrandten? Med familypooling blir det ju in på samma konto ändå.

finstilt:
Points will be earned for each qualifying rental by a Member who provides the Sixt participating location with his or her membership card including membership number. Any Sixt rental which encompasses the use of either a single vehicle for more than one day, or different vehicles on consecutive days in the same Sixt participating location (or city), shall be counted as a single rental, whether or not the Member checks his or her vehicle in and back out during the period. Points will be awarded only for vehicles rented by Member for his or her own use and are limited to one rental at a time.
 

Brandten

Medlem
Tackar! Om min matte inte sviker mig ser det ut att bli bättre pris hos Sixt p/p än vad båda Aviskampanjerna ger (6000 3 dagar och 10000 4 dagar för dyrare peng).

Största problemet blir nog att övertyga FruBrandten att krångla iväg med sina kompisar till flygplatsen för att byta bil... haha.
 

Robert flysas

Moderator
Tackar! Om min matte inte sviker mig ser det ut att bli bättre pris hos Sixt p/p än vad båda Aviskampanjerna ger (6000 3 dagar och 10000 4 dagar för dyrare peng).

Största problemet blir nog att övertyga FruBrandten att krångla iväg med sina kompisar till flygplatsen för att byta bil... haha.

Japp! Det är därför jag försöker ta Sixt före andra företag. Närmare en flight i first/business kanske kan vara bra att säga:cool:;)
 
Hyrde en bil med denna kampanj att har i totalt tre dagar, hämta dag 1 kl 16, lämna dag 3 kl 10.

Nu blev jobbresan kortare än planerat så lämnade tillbaka bilen dag 2 kl 17.00 i en nyckelbox. (Visst tar de tid på sig att tömma boxarna)
Detta med förhoppningen att de skulle ta betalt för 2 dagar, Sixt-anställde var då så snäll att på kvittot lämnade jag tillbaka bilen 16.00 och får då bara 1 dags hyra.

Tack och adjö 4000 poäng ;)
 
Toppen