Senaste nytt

Snabbaste passagerarplanet någonsin är på väg

BusinessClass

Redaktör
Flygresor i överljudshastighet kan betyda att resan över Atlanten kan förkortas till hälften av tiden. Boom Technology är ett foretag med huvudkontor vid Centennial-flygplatsen i Colorado, och förra veckan presenterade man under pompa och ståt en prototyp i mindre skala av det flygplan som om några år ska kunna transportera passagerare från exempelvis London till New…
 

tågnörd

Medlem
Det är rätt stora fönster på illustrationerna, kommer det att fungera i praktiken, eller är det någon som tagit sig lite konstnärliga friheter? Concorden hade ju pyttefönster och tex B787 har ju stora, men inte så stora fönster.
 

Palazzi

Medlem
Det är rätt stora fönster på illustrationerna, kommer det att fungera i praktiken, eller är det någon som tagit sig lite konstnärliga friheter? Concorden hade ju pyttefönster och tex B787 har ju stora, men inte så stora fönster.
I en text jag läste förut skulle det inte vara några fönster alls, men likt dig observerar jag rätt stora sådana (kanske i konstens namn, som du skriver )

Jag läste att man ville ha led-skärmar på insidan, som speglar en kameravy från utsidan. Det skulle underlätta konstruktionen av planet, öka hållfastheten o minska kostnader (stod det att läsa).
 

jerixon

Medlem
Typiskt... åter igen låg jag vaken halva natten och läste reserapporter från Concorde....
Är det någon som har länkar till några bra rapporter på engelska med flygnlngar av Air France? De flesta är ju från British Airways :)
 

tågnörd

Medlem
Undra hur mycket det kommer kosta att flyga den kärran? :p

Inte svindyrt hoppas de på enligt hemsidan :D
Boom skrev:
Final ticket prices will be set by airlines, but we are designing the aircraft so that airlines can operate profitably while charging the same fares as today's business class. Our ultimate vision is to reduce operating costs to make supersonic flight even more affordable.
 
Toppen