15/6: Beställer kampanjen efter notis i appen. Får bekräftelse på mejlen
17/6: Får mejl om att de inte kan hitta mig i Systemet. Konstigt då jag i april när samma kampanj strulade första gången uppdaterade alla mina uppgifter och såg till att mitt AmEx var registrerat i Uber Eats-appen
18/6: Kontaktar AmEx kundtjänst som skickar vidare ärendet och säger att det bör komma en kod inom några dagar
22/6: Har fortfarande inte fått någon kod. Ringer in till AmEx och får beskedet att avvakta
26/6: Fortfarande ingen kod. Ringer in till AmEx som lovar att sätta högsta prio på det
29/6: Får äntligen en kod på mejlen. Koden är dock ogiltig enligt Uber Eats-appen
30/6: Ringer in till AmEx och ber om en ny fungerande kod, ärendet skickas vidare
1/7: Får ett mejl från en "Lifestyle consultant" på AmEx som inleds med "Hej Anders, tack för ditt mail". Jag heter inte Anders och jag har inte skickat något mejl. Får hursomhelst besked om att de inte skickar ut nya koder då kampanjen löpt ut. Uppmanas att "hålla utkik efter nya kampanjer".
2/7: Ringer upp livsstilskonsulten och ifrågasätter deras besked då jag signade upp mig på kampanjen mindre än 30sek efter den släpptes och att det är deras strul och senfärdighet som orsakat att jag nu inte får någon kod. Livsstilskonsulten beklagar det inträffade men menar att de inget kan göra, och erbjuder mig en voucher för en gratis film på SF Anytime. Avböjer och ber om att i så fall bli kompenserad med Membership rewards-poäng. Får då förklarat för mig att det tyvärr inte är något de kan erbjuda men att "du kan ringa in till kundtjänst och försöka den vägen"
Börjar bli oerhört trött på hur röriga de är. För mig är det mer regel än undantag att kampanjer strular och man får ständigt ligga på för att få kampanjerna att funka. Stör mig även på att man får totalt olika besked beroende på om man chattar med England eller ringer in till svenska kundtjänst. Under all kritik när det ska vara en premiumprodukt.