Senaste nytt

35 minuter transfer på Kastrup? Stockholm-Köpenhamn-Göteborg

Alf

Medlem
För det priset kan du resa mycket bättre med X2000 i första klass och även få råd med deras utsökta räkmakka för 99 kr och en flaska vitt. Du slipper all stress och kommer fram utvilad mitt i stan. Om SJ håller tiden vill säga, men även CPH är ett riskmoment.
 

twiggs

Medlem
För det priset kan du resa mycket bättre med X2000 i första klass och även få råd med deras utsökta räkmakka för 99 kr och en flaska vitt. Du slipper all stress och kommer fram utvilad mitt i stan. Om SJ håller tiden vill säga, men även CPH är ett riskmoment.

Jag tänkte skriva det samma, men tänka att det var lite som att svära i kyrkan...
 

agehall

Medlem
Vad tar SAS i bokningsavgift via telefon? Jag skulle ringa dem och hävda att det inte går att boka via hemsidan och därför borde de ta bort bokningsavgiften...
 

vicce

Medlem
Vad tar SAS i bokningsavgift via telefon? Jag skulle ringa dem och hävda att det inte går att boka via hemsidan och därför borde de ta bort bokningsavgiften...

Jag får göra det, man får ta till den snälla tonen helt enkelt. Ska kolla upp alternativen i morgon.

Alf & twiggs:

Jag åkte väldigt mycket tåg förr, men blev sjukt less på att alltid bli försenad allt från 5 minuter till 2 timmar. Det var snarare regel än undantag. Därför åker jag bara tåg när jag verkligen måste. Visst, det tar säkert lika lång tid att ta sig från Stockholm C till Arlanda, ARN-GOT och sedan från Landvetter till Göteborg C, som det gör att ta sig från Stockholm C till Göteborg C med tåg.

Att flyga är roligare :)
 

Dr. Miles

Expert
Vad tar SAS i bokningsavgift via telefon? Jag skulle ringa dem och hävda att det inte går att boka via hemsidan och därför borde de ta bort bokningsavgiften...

Det går att boka SAS ungdomsbiljett på norsk Wideroe.no och det går dessutom att boka som en bokning som vicce vill.

Thursday, April 05, 2012
Stockholm to Copenhagen (SK 411) 1 youth(s) VZZRT

Thursday, April 05, 2012
Copenhagen to Goteborg (SK 446) 1 youth(s) VZZRT


Passengers Flights Taxes Booking fee
1 youth(s) x (401.00 + 613.00 + 30.00) = 1,044.00 NOK (1,225.76 SEK)

Total for all passengers 1,044.00 NOK (1,225.76 SEK)

Men med tanke på valutapåslag på kreditkoretet, blir det nog billigare att boka per telefon i Sverige.
150 SEK/bokning är avgift för telefonbokning i Sverige.
 

vicce

Medlem
Det går att boka SAS ungdomsbiljett på norsk Wideroe.no och det går dessutom att boka som en bokning som vicce vill.



Men med tanke på valutapåslag på kreditkoretet, blir det nog billigare att boka per telefon i Sverige.
150 SEK/bokning är avgift för telefonbokning i Sverige.

Tack AHO!

150:- överlever jag, bara jag får med mina väskor :eek: (jäkla tjat om väskorna :))
 
Toppen