Senaste nytt

Medlemsrecension: De Havilland Otter (DHC-3) till Victoria från Seattle

BusinessClass

Redaktör
Av: palmen I april så släpptes det billiga business-biljetter med Star Alliance Joint Venture till USA. Man kunde flyga till alla Deltas hubbar från Europa för ca 6500 kronor tur och retur. Det var bara att göra som man alltid ska, boka först tänk sen, man vet aldrig hur länge priserna är kvar. Jag gjorde…
 
  • Gilla
Reactions: CJR

kvkscon

Ny medlem
Tack för en underhållande recension. Jag har sett dessa flygplan flera gånger men aldrig flugit med dem. Jag har varit till Victoria 1 gång men tog dumt nog färjan vilket tog lång tid. Nästa gång får det bli flyget.

SE
 

palmen

Moderator
Tack för en underhållande recension. Jag har sett dessa flygplan flera gånger men aldrig flugit med dem. Jag har varit till Victoria 1 gång men tog dumt nog färjan vilket tog lång tid. Nästa gång får det bli flyget.

SE
Jag tog Victoria Clipper vid mitt första besök också. 3h är ändå rätt ok tid för att transportera sig den sträckan med båt. Helt klart en annan upplevelse med ett sjöplan dock!
 

palmen

Moderator
Tack för en fin rapport! Var du på Boeing i Seattle och hur var det i så fall?
Jo jag var uppe på Boeings fabrik i Everett (går även att besöka den som ligger mellan Seattle och SeaTac om man önskar).
Bodde 1 natt i Everett och hade inte bokat någon tur i förväg vilket var ett stort misstag, det blev dock en restplats över på sista turen för dagen som jag kunde ta. Väldigt intressant att se när de bygger Boeing 747, Dreamliners och Boeing 777. Även om man inte är direkt flygintresserade så har jag förstått att denna tur är uppskattad.
Mitt tips är att boka biljetter flera dagar (kanske veckor) i förväg för när man vill besöka fabriken för att få den tur man önskar och inte behöva förlita sig på att andra inte köpt allt redan.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

CJR

Medlem
Jo jag var uppe på Boeings fabrik i Everett (går även att besöka den som ligger mellan Seattle och SeaTac om man önskar).
Bodde 1 natt i Everett och hade inte bokat någon tur i förväg vilket var ett stort misstag, det blev dock en restplats över på sista turen för dagen som jag kunde ta. Väldigt intressant att se när de bygger Boeing 747, Dreamliners och Boeing 777. Även om man inte är direkt flygintresserade så har jag förstått att denna tur är uppskattad.
Mitt tips är att boka biljetter flera dagar (kanske veckor) i förväg för när man vill besöka fabriken för att få den tur man önskar och inte behöva förlita sig på att andra inte köpt allt redan.

OK, jag har bokat tur kl 09.00 den 21 dec så det ska nog gå bra : )
 
Toppen