30 grader i februari - Conrad Rangali med Hiltonpoäng

Diskussion i 'Reserapporter' startad av RonnieK, 26 Februari 2017.

1. Johanna

Johanna Medlem

tack så mycket.

2. XXX

XXX Medlem

3. Ludvig Skalme

Ludvig Skalme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På väg hem efter en vecka på Conrad Rangali och inte mycket att klaga på. Poängbokning som uppgraderades till Superior Water Villa för 90$++ och vi fick precis den villa vi önskade. 70-80% beläggning och vi var ofta helt ensamma på den i vårt tycke bästa strandremsan kring ”Quiet zone”. Magiskt fint. De enda ”problemen” under två veckor var att vi blev debiterade en extra flaska vatten när vi åt samt att en restaurangbokning glömdes bort. Båda sakerna löste sig enkelt.

Happy hour för HHG/HHD har nu bara öl, vin och enklare sprit + mixer men med halva priset i de vanliga barerna 17-19 så kan man få riktigt bra cocktails till priser som inte går att klaga på. Vi kommer gärna tillbaka (men vill gärna testa Conrad Koh Samui först).

Senator, HenrikAI, RonnieK och 4 andra gillar detta.
  6. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite halv-OT men Hilton håller ju på att bygga två nya maldivianska resorter (Waldorf + Curio) som väcker nyfikenhet här och på andra ställen. De är dock byggda på artificiella öar. Jag tvivlar inte på att man kan få fina stränder och utmärkt service även på en konstgjord ö - men det känns som ett nedköp med tanke på hur fina naturliga öar som finns.

Senator gillar detta.
  7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tittar på att boka 5 nätter med poäng men undrar om det är vanligt att de ska ha cash deposit på poängbokningar, i mitt fall skulle det vara typ 8000USD för fem nätter?

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ouch, det är ju ingen liten summa direkt...

9. J-Dog

J-Dog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror jag läste nått om detta på Flyertalk när jag gjorde lite research inför vårt senaste besök nu i januari. Några hade fått detta vid bokningen men det var tydligen "fel" men jag minns inte riktigt hur de löste problemet.

Edit: La till vart jag läste info't

jumbooze gillar detta.
  10. RonnieK

RonnieK Medlem

Det är en bugg i Hiltons bokningssystem, pengar kommer inte att dras. Om du är orolig så använd ett kort som saknar täckning vid bokningstillfället, du kan alltid byta det senare.

KennethL, Jane Insane och jumbooze gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!