Senaste nytt

30 grader i februari - Conrad Rangali med Hiltonpoäng

RonnieK

Medlem
Har noterat att numera ingår den enklaste vattenvillan för 95,000 poäng/natt (380,000 för 5 nätter). Normalt sätt är den minst 200 USD dyrare än Beach Villa. Kanonvärde om det är vad man är ute efter!

Vi har en Beach Villa bokad nästa påsk, med poäng, och har alltså möjlighet att ändra den bokningen till en vattenvilla för att på så sätt öka värdet av bokningen (minska uppgraderingskostnaden för nästa steg). Kruxet är att jag egentligen inte är intresserad av att uppgradera ytterligare med pengar. Dessutom bor jag hellre i en strandvilla än den enklaste vattenvillan eftersom att det blir på rätt ö för snorkling. I nuläget lutar det mot att behålla nuvarande bokning och i bästa fall / med lite tur kanske kunna få en uppgradering på samma ö. I-landsproblem...
 

rvarttinen

Medlem
Är Conrad bra? När man tittar på deras rum så verkar det som att de ser väldigt annorlunda ut beroende på vilken villa man bor i. På vissa bilder ser inredningen ut som att den kommer från 70 talet och på vissa ser det okej ut...

Ni som har varit där, vad gäller och hur ligger Conrad till jmf mässigt med andra hotell på maldiverna
Vet inte om just Conrad - men, de flesta resorter i Maldiverna verkar ligga i spannet 'väldigt bra' - 'extremt bra'! ... och priser (bra indikator?) därefter ... :)
Själv bott på Sheraton Full Moon Resort & SPA och Constance Moofushi. Skulle säga den senare gränsar till 'extremt bra', bland det bästa jag bott på. Inredningen enkel men elegant ("Robinson Crusoe Lyx" eller kanske snarare "Barfotalyx"), fantastisk service och mycket bra mat. Bra och lättillgängligt husrev. Väldigt stor vinkällare som servas av fem sommelierer ... några av de faktorer som torde tas med i bedömningen vid val av resort?

P.S. Finns några recensioner så du kan kolla på lite bilder som jämförelse:
- Recension: Barfotalyx på en liten ö mitt ute på havet (Maldiverna) - BusinessClass.se
- Recension: Överkomlig lyx i Maldiverna - BusinessClass.se
 

Johanna

Medlem
Bokat 7 nätter i aug för 570 000 poäng. Känns som en bra deal.

Vi tänker besöka något annat ställe innan. Lite enklare, prova på olika liv. Hur är det med transporter. Måste vi ta oss tillbaka till flygplatsen eller kan man ta sig till ön på annat sätt? I så fall hur?

Ingick allt vatten? Bara som diamond eller för alla? Jag är bara Gold. Ingick även snorklingsutrustning eller hade ni med er eller fick hyra på plats?

Kanonbra rapport. Jag har läst den tidigare men läste igenom hela igen nu när det är dags.
 

RonnieK

Medlem
Vi tänker besöka något annat ställe innan. Lite enklare, prova på olika liv. Hur är det med transporter. Måste vi ta oss tillbaka till flygplatsen eller kan man ta sig till ön på annat sätt? I så fall hur?
Ni får nog räkna med att ta er tillbaka till flygplatsen där alla transporter utgår ifrån.

Ingick allt vatten? Bara som diamond eller för alla? Jag är bara Gold.
Allt vatten i villan ingår. Räkna med att det kostar på restauranger förutom på frukost, Afternoon tea och Coctail-timmen för Gold/Diamond.

Ingick även snorklingsutrustning eller hade ni med er eller fick hyra på plats?
Det ingår. Kvittera ut utrustning när ni kommer dit och lämna tillbaka vid utchecking.
 
Toppen