Senaste nytt

28 timmar på Manhattan

Åker till USA på torsdag och har ett möte inbokat i New York direkt när jag anländer vid 15-tiden. Dagen efter skall jag vidare ner till Austin.
Detta ger mig ungefär 28 timmar i New York och därför tänkte jag kolla lite vad man kan passa på att hitta på. Är dålig på New York överlag mer än de vanliga turist-attraktioner samt shoppingen.
Så lite ny input hade varit kul!
Har tittat igenom lite andra trådar om New York också för lite inspiration.

Kommer bo på SoHo Grand Hotel
 

Hachans

Medlem
Skippa hela midtown och håll dig nere på Lower east side och eventuellt Brooklyn. Det är mycket roligare än turistfällorna längre upp. Det är roligare att gå runt och hitta sina egna små vattenhål och sevärdheter där inte fullt så många turister hittar.
 

RickardG

Medlem
Åker till USA på torsdag och har ett möte inbokat i New York direkt när jag anländer vid 15-tiden. Dagen efter skall jag vidare ner till Austin.
Detta ger mig ungefär 28 timmar i New York och därför tänkte jag kolla lite vad man kan passa på att hitta på. Är dålig på New York överlag mer än de vanliga turist-attraktioner samt shoppingen.
Så lite ny input hade varit kul!
Har tittat igenom lite andra trådar om New York också för lite inspiration.

Kommer bo på SoHo Grand Hotel
Spendera tid vid Intrepid. Hangarfartyg, ubåt, Concorde och rymdfärjan på ett och samma ställe.
 
Toppen