Jacob
Medlem
Lufthansa vill hänga med i den växande trenden med sociala medier och lanserar nu en app kallad Blue Legends. Genom appen, som drivs via Foursquare, kan man virtuellt "checka in" på flygplatser, lounger och Lufthansa flygningar runt om i världen direkt i sitt sociala nätverk. Den aktuella positionen bestäms antingen via radioplats eller GPS.
Blue Legends har dessutom ytterligare funktionalitet för frekventa resenärer. En användare som flyger mycket på en specifik flyglinje kan bli "Expert Pilot" och morgonpigga människor som checkar in innan sex på morgonen kan få ett "Early Bird"-emblem.
Alla som reser mer än 338.000 kilometer med Lufthansa får "To The Moon"-emblemet och de som har flera emblem och checkar in på många olika destinationer kan bli "Legend of the skies".
Appen finns tillgänglig via följande adress:
Blue Legends
Blue Legends har dessutom ytterligare funktionalitet för frekventa resenärer. En användare som flyger mycket på en specifik flyglinje kan bli "Expert Pilot" och morgonpigga människor som checkar in innan sex på morgonen kan få ett "Early Bird"-emblem.
Alla som reser mer än 338.000 kilometer med Lufthansa får "To The Moon"-emblemet och de som har flera emblem och checkar in på många olika destinationer kan bli "Legend of the skies".
Appen finns tillgänglig via följande adress:
Blue Legends