Senaste nytt

Lufthansa lanserar ny Foursquare app - Blue Legends

Jacob

Medlem
Lufthansa vill hänga med i den växande trenden med sociala medier och lanserar nu en app kallad Blue Legends. Genom appen, som drivs via Foursquare, kan man virtuellt "checka in" på flygplatser, lounger och Lufthansa flygningar runt om i världen direkt i sitt sociala nätverk. Den aktuella positionen bestäms antingen via radioplats eller GPS.

Blue Legends har dessutom ytterligare funktionalitet för frekventa resenärer. En användare som flyger mycket på en specifik flyglinje kan bli "Expert Pilot" och morgonpigga människor som checkar in innan sex på morgonen kan få ett "Early Bird"-emblem.

Alla som reser mer än 338.000 kilometer med Lufthansa får "To The Moon"-emblemet och de som har flera emblem och checkar in på många olika destinationer kan bli "Legend of the skies".

Appen finns tillgänglig via följande adress:
Blue Legends
 
Jag som redan använder 4sq när jag är ute och reser tycker detta är en rolig idé. Dock förstår jag inte varför de måste lägga pengarna på sånt här istället för att förbättra produkten...
 

Jacob

Medlem
Dock förstår jag inte varför de måste lägga pengarna på sånt här istället för att förbättra produkten...
Det är frågan hur mycket tid, pengar och resurser en sådan här sak verkligen kostar och hur stor skillnad motsvarande insats hade gjort på övriga verksamheten.

Jag som redan använder 4sq när jag är ute och reser tycker detta är en rolig idé.
Någon som antar utmaningen att bli "Legend of the skies"? :)
 
Jo, det är klart. Förmodligen en droppe i havet, speciellt när de bara integrerar med 4sq API. Trots de gör de väldigt många liknande webbappar nu, men denna är nog bäst hittills.

Antar gärna utmaningen. Med nuvarande resemönster ser det mörkt ut dock. Någon som behöver en webbkonsult på andra sidan världen hit och dit? ;)
 

Jacob

Medlem
Lufthansa vill hänga med i den växande trenden med sociala medier och lanserar nu en app kallad Blue Legends. Genom appen, som drivs via Foursquare, kan man virtuellt "checka in" på flygplatser, lounger och Lufthansa flygningar runt om i världen direkt i sitt sociala nätverk. Blue Legends har dessutom ytterligare funktionalitet för frekventa resenärer. En…
 
Toppen