Senaste nytt

25% rabatt på bonusresor – Boka senast 19 januari 2014!

Jimmie

Medlem
Bra med rabatt men samtidigt synd att det inte finns fler inter.cont awardstolar i C.
Tillgången på Longhaul är riktigt dålig och det släpps väldigt få nya platser under året tyvärr.

Jag har bevakat ARN-CPH-NRT sedan i juni förra året för resa Juni i år för att omboka utresan till två dagar tidigare. Inget har dykt upp. Kontaktade SAS och frågade om dom kunde göra nått men dom kunde inget göra och dom kunde inte göra en request om att släppa två award-säten heller.

Samtidigt finns det Business awardbiljetter samma dag med Lufthansa (både avresa från Munchen och Frankfurt) samt Swiss via Zurich. Men då vi vill använda Amex 2-4-1 så är vi hänvisade till SAS-flyg...
 

Totopez

Medlem
Sitter fast i något slags limbo hos SAS IT. Jag har 80000 poäng som ska sättas tillbaka på mitt konto efter avbokad bonusresa, men det finns ingen prognos för när detta kan vara klart. Utan dessa poäng kan jag inte boka den resa jag är ute efter. Hoppas de hinner föra in poängen senast fredag.
 

NiNE

Medlem
Jag tycker tillgängligheten var överraskande bra. Det finns t.ex. två platser i business Stockholm - New York med utresa 20, 27 maj eller 30 maj och återresa 3 eller 10 juni. Totalpris 150000 poäng.
 

VonMögen

Medlem
Det är inte direkt någon nyhet, tror jag?
T ex det finns inte överdrivet många awardstolar hos andra Star Alliance flygbolag i Business class heller (exkl. THAI flygning).
Vad spelar det för roll om det är en nyhet eller inte om det fortfarande är aktuellt? Har aldrig hittat en vettig t/r i C som passar min kalender och skulle därför gärna se att SAS ökar antalet awardstolar ... Sen är det för mig ganska ointressant att kika på andra Star A bolag då jag enbart använder SAS awardplatser för amex 241.
 

Dr. Miles

Expert
Vad spelar det för roll om det är en nyhet eller inte om det fortfarande är aktuellt?
Jag är bara lite trött på all återkommande gnäll (inte bara av dig) om dålig tillgänglighet av bonusresor på SAS interkontinental flight i Business class när andra flygbolag inte har det avsevärt bättre.

Har aldrig hittat en vettig t/r i C som passar min kalender och skulle därför gärna se att SAS ökar antalet awardstolar ...
SAS har nog ökat antalet av tillgängliga awardplatser (de kommer med kampanjer som "Vi släpper en miljon bonusresor"), men i stor sannolikhet inte på interkontinentalt flght i Business class som du önskar.
Det är bättre att anpassa sig efter tillgänglighet eller köpa en biljett om man måste flyga på ett visst datum.
Att gnälla här på samma sak om och om igen i olika trådar hjälper inte utan det blir bara tråkigt. Tänk på vad man kan istället för att tänka på vad man inte kan. :)

Sen är det för mig ganska ointressant att kika på andra Star A bolag då jag enbart använder SAS awardplatser för amex 241.
Då är det ännu ointressant för dig då man kan inte kombinera Amex 2-för-1 voucher med denna rabatt.
 

VonMögen

Medlem
Jag är bara lite trött på all återkommande gnäll (inte bara av dig) om dålig tillgänglighet av bonusresor på SAS interkontinental flight i Business class när andra flygbolag inte har det avsevärt bättre.

Inte min avsikt att "gnälla" men med tanke på hur många SASare som dammsuger detta forum så kanske det ger effekt nångång om detta påpekas med jämna mellanrum :)

Det är nog många med mig som skulle bli glatt överraskade om SAS skulle släppa fler bonusplatser på avgångar som de märker har dålig beläggning i C.
 

AABack2ARN

Medlem
- SAS är ett litet bolag med en liten interkontinental flotta placerat på Europas utkant.
- En normal dag har SAS högst 1000 interkontinentala business-platser till salu.
- SAS delar ut Eurobonus-poäng i drivor både genom att flyga med dem, flyga med andra Star Alliance partners, genom att nyttja något av alla kreditkort kopplade till EuroBonus
- SAS lockar till ytterligare uttag (hos SAS) genom att ha sitt 2-4-1 erbjudande som många snabbt räknar ut ger mest pang för pengarna i business class på långa sträckor

Vi får anta att SAS inte är villiga att släppa mycket mer än 5-10% av alla sina platser till rewards. Således kommer vi i stort sett aldrig hitta mer än 2 platser per flygning i snitt. Ändå gör vi det vilket tyder på att de blockar tillgången hela perioder.

Flygbolag som Lufthansa, BA, AF, AA har mångfalt fler platser tillgängliga och om de håller samma grad av rewardplatser så innebär det ändå en betydligt större valmöjlighet då de har större C-kabiner och ofta flera flygningar på samma sträcka.

Vill du ha bättre tillgång på rewardplatser tror jag det finns flygbolag som ger bättre utdelning, men även där kommer du se att det är svårt med tillgänglighet exakt när du vill ha den. Tyvärr!
 

Lallarn

Medlem
Kan någon posta länk? Jag har inte fått något mail (jag bor och är registrerad i Norge) och det verkar inte gälla för sas.no iaf
 
Toppen