Senaste nytt

25% bonus på köpta Avios, värt pengarna?

minatoku

Medlem
Hmm, jag kollade för skojs skull på nästa veckas skutt över till Stockholm och om jag via deras bokningssida väljer Uppgrade with Avios så får jag en liten popup som säger
Sorry, it is not possible to change this booking on ba.com. Please call your local British Airways office to change this booking.
På samma sätt om jag väljer att uppgradera med pengar så får jag först välja vilka segment jag vill uppgradera men oavsett vad jag väljer säger nästa sida att det inte går, att jag måste kontakta min BA-agent.

Märkligt, varför ska just Tokyo flygen vara annorlunda :confused:
 

Dr. Miles

Expert
Hmm, jag kollade för skojs skull på nästa veckas skutt över till Stockholm och om jag via deras bokningssida väljer Uppgrade with Avios så får jag en liten popup som säger

På samma sätt om jag väljer att uppgradera med pengar så får jag först välja vilka segment jag vill uppgradera men oavsett vad jag väljer säger nästa sida att det inte går, att jag måste kontakta min BA-agent.

Märkligt, varför ska just Tokyo flygen vara annorlunda :confused:
Har du bokat din biljett på British Airways webbsida?
 

henrik l

Medlem
Hmm, jag kollade för skojs skull på nästa veckas skutt över till Stockholm och om jag via deras bokningssida väljer Uppgrade with Avios så får jag en liten popup som säger

På samma sätt om jag väljer att uppgradera med pengar så får jag först välja vilka segment jag vill uppgradera men oavsett vad jag väljer säger nästa sida att det inte går, att jag måste kontakta min BA-agent.

Märkligt, varför ska just Tokyo flygen vara annorlunda :confused:

Jag har också en kommande flygning i april LHR-HKG, bokad via BA's sida, och kollade för skoj skulle att uppgradera med poäng och fick upp samma meddelande som du. Med pengar vill de ha ca 10 000 kr i en riktning och ca 20 000 kr i den andra, så det vara bara att glömma. Gällde WT+ till Club World.
 

Homer

Medlem
Jag har också en kommande flygning i april LHR-HKG, bokad via BA's sida, och kollade för skoj skulle att uppgradera med poäng och fick upp samma meddelande som du. Med pengar vill de ha ca 10 000 kr i en riktning och ca 20 000 kr i den andra, så det vara bara att glömma. Gällde WT+ till Club World.

uppgraderingspriserna kan varierar våldsamt, speciellt någon dag innan avgång, dessutom kan det på "omöjliga" rutter plötsligt bli möjligt uppgradera med Avioser.
 

EricT

Medlem
Gå in på ba.com välj "spend avios" - välj " book with avios". Välj ex LHR-NRT i First. Finns det platser att köpa finns det plats för upgrade. Det har iaf Concorde lärt mig:)

Biljetter som är bokade fr stockholm verkar inte funka att uppgradera online. Gör som ovan och ring sedan till BAEC!
 
Last edited:

JensE

Medlem
Gå in på ba.com väl "spend avios" - välj " book with avios". Välj ex LHR-NRT i First. Finns det platser att köpa finns det plats för upgrade. Det har iaf Concorde lärt mig:)

Biljetter som är bokade fr stockholm verkar inte funka att uppgradera online. Gör som ovan och ring sedan till BAEC!

Nu blev jag lite sugen på att uppgradera till F för 25k avios. (4 stolar tillgängliga)
Dessvärre så är sannolikheten på att det är gamla First extremt hög i 777-200
 
Toppen