Senaste nytt

24 timmars öppet köp

agehall

Medlem
Finns det verifierat någonstans på KLM:s hemsida att svaret på fråga 1. verkligen gäller?

Jag har provat att använda det. Fick iofs hjälp av Karin (tack igen!) men det verkade inte som att det var några direkta problem. Borde gå att ringa dem och avboka, men Karin kanske kan utveckla vilken procedur man helst ska använda..
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Stefan! Jag har kollat med vårt on -line folk och det inlägget jag gjort från september stämmer fortfarande. Har du ett konkret fall som du vill att jag ska titta på ? Maila mig i så fall karin.forss@klm.com. Jag är ju bara på bc.se på lediga stunder och ibland är de för få... hälsn Karin
 

Stefan62

Medlem
Karin: Tack för Ditt svar. Då tar jag Dig lite som "gisslan". Jag bokar just nu en long-haul-biljett i economy, men kan behöva justera res-dagar imorgon och då är det ju av-bokning och ny-bokning som gäller.

Tror Ni inte att det skulle vara lönsamt att marknadsföra den här möjligheten så som SAS gör?
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Det går så bra! :) Men visst borde du få upp en TTT option om du sitter och gör en bokning?? RIng mig imorgon 0708 99 17 31 så ser vi vad vi kan hitta på! Håller med dig om att vi borde bli duktigare på att berätta om att möjligheten finns. Som jag sagt tidigare så bokar de allra flesta det de reserverat med hjälp av TTT. Få bokningar bokas av helt och hållet, så det är win win på den! Hälsn Karin
 

agehall

Medlem
Får väl hoppas att Stefan får bättre TTT erbjudanden än den timme (singular) jag brukade få när jag ville ha den.
 
Av vad jag har sett och använt av olika TTTs hos olika bolag det lär minsta vara 3 timmar och längsta 3 dagar. Själv tycker jag att det borde vara längre än 24 timmar men självklart mindre än minsta tillåtna försköpskravet i biljettreglerna(det finns ju biljetter som begränsar förköpstiden mellan 3 dagar och 4 timmar).
 
Letade igår efter nån "officiell" (inte för att jag inte litar på Karin, men...) information om att KLM skulle he "öppet köp" i 24 timmar. Efter att ha misslyckats vände jag mig till KLM's kundtjänst på Twitter. För att sammanfatta; man får avboka inom 24 timmar och få pengarna tillbaka, men det står ingenstans. (Jag har använt det förut men den här gången kände jag mig lite feg och ville kolla upp vad som verkligen gäller. Det verkar alltså omöjligt.)

@KLM It's possible to cancel tickets with a full refund within 24 hours of purchase, right? Where can I find that info on the webpage?

@johanpfeifer If you made the booking via KLM web, you have to contact the Sales and Service Center in the country you made the booking.

@johanpfeifer It's indeed possible for flights within Europe. You can find the info on the website via 'search' 'cancellation'.

@KLM Only for flight within Europe? Can't find anything on the site except Customer commitment - KLM.com … which claims it's only for the USA!

@johanpfeifer Hello Johan. Could you send us your booking code in a Direct Message so we can look into this?

@KLM I haven't made a reservation yet, but I need to make sure I can cancel flight is other plans, depending on flights, doesn't work out.

@johanpfeifer Hello Johan. We are back with more information. When you cancel your booking within 24hrs you will receive full refund.

@KLM Thanks, might be useful to know next time. For this trip the tickets are already gone. Still no link to official info?

@johanpfeifer We're working on that, Johan. Thank you for your feedback. :)
 

Homer

Medlem
Air France/KLM är död och begraven sedan länge

här är svaret:

24 hours to cancel

Go ahead and book that deal! If you have a change of plans or a change of heart within 24 hours, you can cancel your booking and we will reimburse the costs – no questions asked! We won’t even charge you our standard administration fee.

Request a refund within 24 hours after booking>

Would you like to think a bit longer about your purchase without worrying the price might go up? For a small fee you can also choose to take an option on a flight and fare. We’ll guarantee the price, so you can decide later.

Why Fly With KLM - KLM.com
 
Toppen