Senaste nytt

Ny flygbusslinje mellan Arlanda och Bromma flygplats

BusinessClass

Redaktör
Den 29 mars startar Flygbussarna en ny flygbusslinje i Stockholm, den nya linjen kommer gå mellan Bromma och Arlanda flygplats med stopp i Bromma, Sundbyberg och Kista för av- och påstigande i båda riktningarna. Totalt blir det 570 avgångar per vecka med en avgång var 20:e minut under dagen. Linjen har flera syften. Dels fungerar den…
 

crown

Medlem
Har saknat en sådan här linje i vissa fall, men restiden mellan Arlanda och Bromma på 61 minuter känns lite väl lång.

Med SL så kan man åka på exakt samma restid, dock innebär detta 2 byten. Snabbare resor mellan flygplatserna vore positivt, men det enda denna linjen löser i den bemärkelsen är att man slipper byta. Men det primära med linjen kanske egentligen inte är just att man skall åka mellan Bromma - Arlanda.
 

mha321

Medlem
Framförallt Kista-Arlanda tycker jag kan bli användbar. Det fanns ju för många år sedan. Har ganska ofta kundmöten i Kista för att sedan direkt åka till Arlanda, och då är flygbussen betydligt bekvämare än buss+pendeltåg. Dessutom 35 minuter, i princip identiskt med buss+pendel (om de går enligt tabell), och inget byte, och billigare.
 
Underbart! Äntligen kan jag skrota SL och deras ockerpriser, reser ju 6-8 resor uteslutande Arlanda-Kista och får betala 1200 kronor i månaden för detta!
 

Dr. Miles

Expert
Underbart! Äntligen kan jag skrota SL och deras ockerpriser, reser ju 6-8 resor uteslutande Arlanda-Kista och får betala 1200 kronor i månaden för detta!
För din information, kan du köpa 30-dagarsbiljett Arlanda för 1.090 SEK och i detta priset ingår det också passeringsavgift på Arlanda.
Om du betalar 1.200 SEK idag är det nog bra idé att skaffa sådant istället.
SL skrev:
30-dagarsbiljett Arlanda 1090 kr

30-dagarsbiljett med Arlandapassage

Biljetten gäller 30 dagar i följd, räknat från första dagen du använder den och inkluderar passage till och från tågstationen vid Arlanda flygplats.
Start - SL
 
För din information, kan du köpa 30-dagarsbiljett Arlanda för 1.090 SEK och i detta priset ingår det också passeringsavgift på Arlanda.
Om du betalar 1.200 SEK idag är det nog bra idé att skaffa sådant istället.

Start - SL
Det är den jag har, men jag missminde mig på 110 kronor :)
Ett månadskort på ARN-Stockholm C på flygbussarna kostar 699, antar att samma för ARN-Kista kommer ligga där också
 

Jacob

Medlem
Och nu är den nya linjen igång. Någon som har eller ska testa?

Jag är frekvent resenär med Liljeholmslinjen, nya Arlandalinjen som startade för något år sedan. Det har tagit sin tid att få ihop passagerarunderlag men nu börjar det ser riktigt skapligt ut vid vissa tider på dygnet. Vi får se hur tålmodiga de är även med denna då det lär ta sin tid att få linjen etablerad.
 
Toppen