Senaste nytt

SAS har inlett biljettförsäljningen på nya linjen Stockholm-Hong Kong

Jacob

Medlem
Idag på morgonen inledde SAS biljettförsäljningen för den nya linjen mellan Stockholm och Hong Kong. Premiärturen går senare i år den 10 september. Linjen kommer trafikeras med fem avgångar per vecka - på måndagar, torsdagar, fredagar, lördagar och söndagar. Linjen kommer trafikeras med SAS nya Airbus A330 Enhanced i komination med en Airbus A340. Båda kommer…
 

sembl

Medlem
Jag undrar om Finnair kommer med erbjudanden framöver för att möta konkurrensen nu när biljetterna släppts då "svensson" oftast bokar den billigaste biljetten.
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om Finnair kommer med erbjudanden framöver för att möta konkurrensen nu när biljetterna släppts då "svensson" oftast bokar den billigaste biljetten.
Finnairs kampanjpriser till Hong Kong är, ca 5.000 SEK inkl. skatter i Economy class, ca 17.000 SEK inkl. skatter i Business class.
Med tanke på att Finnair har nattflyg i båda riktningar, blir det mer attraktivt för affärsresenär än SAS direktflyg Stockholm - Hong Kong.
Screenshot20150128_4.png

och Qatar Airways har kampanjpriser till Hong Kong i Business class, ca 12.700 SEK inkl. skatter.
http://www.businessclass.se/forum/t...r-airways-från-12-500-sek-inkl-skatter.10743/
 
D

Deleted member 4971

Guest
Riktigt kul med HKG för SAS, helt underbar stad som jag gärna besöker fler gånger. Finnair har en fin produkt på sträckan med bra prissättning, ska bli spännande att se hur SAS står sig i konkurrensen, direktlinje föredrar många men då gäller det väl att priset inte sticker iväg.
 

Tockstew

Medlem
Hej!

Fasen vad trevligt! Känns som SAS är på gång rejält! Heja! Har dock en fråga angående tillgång på bonusresor. Verkar inte som att Hong Kong är sökbart eller har jag missat något?

Tock
 
D

Deleted member 4971

Guest
Hej!

Fasen vad trevligt! Känns som SAS är på gång rejält! Heja! Har dock en fråga angående tillgång på bonusresor. Verkar inte som att Hong Kong är sökbart eller har jag missat något?

Tock

Bara poäng så visar den ingenting, väljer man poäng + pengar kommer det upp. Vi får väl se om SAS laddar in några bonusresor framöver. Kanske blir som med San Francisco och då är det väl lika bra att man inte ens kan söka efter destinationen för att undvika huvudvärk ;)
 

Dr. Miles

Expert
Nån som hittat kampanjpriset (4999kr) på några datum under 2015?
Var läste du om SAS kampanjpriset till Hong Kong 4.999 SEK?

Billigaste SAS publicerat pris för Stockholm - Hong Kong är fare basis: LLSEECO, 3.300 SEK exkl. skatter.
Med tanke på att summan av skatter&avgifter kostar lite över 2.800 SEK, det är svårt att få ihop priset ca 5.000 SEK inkl. skatter.
 
Toppen