Senaste nytt

Lufthansa Business Class Frankfurt-Stockholm - Sen kvällsflygning på en Airbus A321

Jacob

Medlem
En trevlig flygning rakt igenom. Riktigt positivt med en separat passagerarbrygga i Frankfurt för business class, vilket skapade en helt annan upplevelse och en helt annan start på resan. Vänlig och initiativrik personal, men det är lite synd att den varma maten försvunnit.
 

gusten

Medlem
Tack för fin rapport, Jacob! Jag delar dessa erfarenheter i stort och har haft ungefär samma (höga) servicenivå från FRA eller andra tyska flygplatser, antingen till HEL eller ARN. I det senare fallet föredrar jag absolut LH framför SAS, även i Economy. Tyvärr...
 

Alf

Medlem
Tack för trevlig rapport. Kul att läsa att det var bra service på LH. Jag åkte en hel del med dom för ett antal år sedan men slutade eftersom jag tyckte deras service var för dålig samt kabinbesättningen stora arrogans. Detta tyckte jag var genomgående både på Europalinjerna och långlinjerna. Det kanske är dags att pröva LH igen. Är inne på att testa deras F klass på nya 2-4-1 vouchern men det verkar nästan omöjligt att hitta platser.
 

Hansi

Medlem
Trevlig rapport Jakob. Själv åkte jag samma sträcka i söndags kl. 06:45 efter en nattflygning från Shenyang i Kina. Den kärran ankom FRA 05:15 och efter en förvånansvärde slö säkerhetskontroll var jag tvungen att småspringa från Z52 till A40 där LH800 avgick. Kom dit precis när boardingen startade. Då mitt flyg var en A320-200 med shacklets vart det bara en dörr för boarding. Businessklass denna morgon var 5 rader. Vi var bara 3 personer där. Jag hade plats 2F. Då planet bara var halvfullt fick vi full service som du av en flygvärdinna. "Min" flygvärdinna kom och bjöd på ett glas vatten eller apelsinjuice innan starten. Skojade att det saknades champagnen. Hon kunde fixa det men vi tycke alla att det var för tidigt. Maten var yoghurt med müsli, tysk fralla, ost och salami och frukt som avslutning. Resan tog 1h 50 m så jag fick 1h att sova ut på innan landning och ankomst till Gate 5.
 

OnTime

Medlem
Jag håller med om att Lufthansa har hittat en bra procedur med Priority Boarding. Hoppas att SAS nu följer efter i Köpenhamn när de automatiska gaterna kommer där.
 
Mycket trevlig och välskriven rapport som vanligt! Även jag tyckte det var kul med detaljen med två bryggor, så skulle det så klart vara alltid! Vilken dörr kör de med för Economy då, längst bak eller?
 

Jacob

Medlem
Även jag tyckte det var kul med detaljen med två bryggor, så skulle det så klart vara alltid! Vilken dörr kör de med för Economy då, längst bak eller?
Det var riktigt bra, som att gå ombord på ett långflyg. Varför gör de inte detta alltid för Airbus A321 när de står vid en gate med dubbla passagerarbryggor.

Business class använde den första dörren (1L) och economy class den andra dörren (2L) som är mellan rad 9 och rad 11. Dvs alla kunde använda en passagerarbrygga. Dessutom borde väl ombordstigningen gått betydligt snabbare med två passagerarbryggor.
 
Toppen