Senaste nytt

Lufthansa Business Class Washington-Frankfurt - Nya business class på Boeing 747-8

Jacob

Medlem
Stolen är kanske inte den modernaste på marknaden idag jämfört med en del konkurrenter, men i övrigt var det faktiskt bättre än väntat. En bekväm stol med gott om utrymme där jag sov mycket väl. En klar förbättring mot Lufthansas gamla business class. Det enda som saknas nu är en uppfräschning av kabinkonceptet med lite mer individuell…
 

FT99

Medlem
Bra recension! Jag föredrar nog fönsterplats på övervåningen, gärna långt fram. Mindre spring, lugnare när man ska sova även om det är nära toaletterna.
 

Webguide

Medlem
Går det att få reda på vilken flygplanstyp som flyger en viss sträcka utan att kolla med flygbolaget?

Jag planerar att åka till NYC i mars nästa år och Lufthansa kan ju vara intressant, men då vill jag åka med det här planet! :)
 
"även om avmedskorna-dumheterna fortfarande fanns kvar gick det väldigt snabbt,"

Flög från LAS i söndags, och hade på något sätt kvalificerat mig för TSA Pre. Hur smidigt som helst. Ingen kö, båda jacka och skor fick man ha på sig, och varken vätskor, elektroniska prylar eller sladdar behövdes tas fram ur väskan.

Johan
 

gusten

Medlem
Instämmer mestadels i Jacob's recension. Åkte LH 747-8 i Business mellan FRA-DXB tidigare i år. Bra, modern produkt men inte en särskilt finessrik service är min kommentar. Är också lite tveksam till har man har vinklat in stolarna mot varandra - kan bli lite stelt med en okänd granne. Annars är ju 747-8 en härlig kärra.
 
Toppen