Senaste nytt

En test av SAS nya Airbus A340 - med fully flat-stolar i business class

Jacob

Medlem
I dagarna fick SAS leverans av ytterligare en Airbus A340, för att förstärka den hårt ansträngda långdistansflottan. Flygplanet kommer från chilenska LAN Airlines och har med sig de ursprungliga stolarna, vilket i business class innebär en mycket rymlig stol som blir helt horisontellt platt när den fälls. Även economy class bjuder på vissa förbättringar. BusinessClass…
 

Bridgeman

Medlem
Mycket trevlig läsning som alltid då Herr Molin kommer med information om nyheter eller andra reportage. Tackar.
 

rob74

Medlem
Tack för informativ rapport!

Jag reste i Business med LAN i januari förra året på Sydney-Auckland och jag tyckte det var bekväma stolar. Det var en morgonavgång, så det blev frukost och sedan att luta mig tillbaka och jag sov bra under resten av resan. Och jag minns att det var någon rödbrun färg längst fram, så det stämmer ju bra.
Hoppas man får tillfälle att åka med detta plan någon gång framöver...
 

Jonas H

Medlem
Beskrivningen av SAS Plus kändes lite medhårs, vad är det som är kvar av Plus när de tagit bort stolsbredd och benutrymme? Det s.k. bättre cateringupplägget i Plus jämfört med Go har ju snarast åstadkommits genom att försämra det senare.
 

A380*G

Medlem
Känns spm om de iaf kan erbjuda 2-3-2 i SAS Plus ändå. Ett fritt mittensäte för någon av de två i mitten är mycket värt om man nu inte lyckas få gångplats.
 
SAS finally gets full-flat seats in biz. These look like the middle section (the backwards seats) in BA's old Club World product. These seats are way too close together. And there's not enough "canopy" around the head when it's fully reclined.

This seat is fine if I'm traveling with my wife or a friend. I wouldn't fly this alone unless I had assurance the companion seat was blocked. There are better hard products on just about every other airline that operates between EU and US. UA's 757 ARN-EWR has ample space between the seats, full-flat with a large canopy, for example.
 
Hej. Jag flög Bangkok - Kastrup den 15 April 2014. BusinessClass var rena katastrofen vad det gäller service. I stort sett så blev vi nästan utan dricka vad det gäller vatten vin öl. Vi fick utsökt god "Pan-fried Snapper wiht Black Peppar and Dark VinegarSause. Helt jättegod mat - men inget att dricka inte ens ett glas vatten. ett flertal gånger bad jag om vatten och vin som kom när jag var färdig med maten. Thai air och SAS flyger denna tur tillsammans. Jag tror inte jag vill flyga med Thai eller SAS efter vad som hänt mig på denna tur.
 
Toppen