Senaste nytt

Golfsimulator, bilbana och turkisk teträdgård - Turkish Airlines har återinvigt loungen i Istan...

Jacob

Medlem
Efter månader av förberedelser har Turkish Airlines på förmiddagen öppnat en helt ny våning i bolagets flaggskeppslounge på Atatürkflygplatsen utanför Istanbul. Det är som sagt ingen ny lounge men en ordentlig och högst välbehövlig utbyggnad och uppfräschning av den existerande loungen. Med Turkish Airlines stora expansion senaste åren har loungen slitit med kapacitetsproblem, med expansionen…
 

johhenrik

Medlem
En fråga dock. Texten säger att de utökar kapaciteten med 40%, men det är ju nästan en dubblerad yta. 3500 kvm innan, och 5900kvm nu. Är det så mycket dött utrymme, eller var kommer 40% i från? Eller har det bara blivit tankefel, för 2400kvm är 40% av 5900, men utökingen är ju faktiskt 69% i yta.
 

Jacob

Medlem
En fråga dock. Texten säger att de utökar kapaciteten med 40%, men det är ju nästan en dubblerad yta. 3500 kvm innan, och 5900kvm nu. Är det så mycket dött utrymme, eller var kommer 40% i från? Eller har det bara blivit tankefel, för 2400kvm är 40% av 5900, men utökingen är ju faktiskt 69% i yta.
Korrekt, det ska så klart vara 70% och inte 40%.
 

Henrik_B

Medlem
Trist upplevelse i nya loungen i förrgår på väg från BKK till ARN efter att ha varit på äventyr i Kambodja och Thailand. Min 3-årige son testade bilbanan varpå bilen ramlade ned på golvet. Värden för banan gjorde en scen och avkrävde boardingkort etc. Jag bad istället att få träffa hans chef varpå en värdinna kom och löste det hela. Killen borde skaffa sig en bättre attityd vilket jag påtalade. Fick bara standardsvaret "it's not my problem". Sådant hör inte hemma i loungvärlden! Turkish är i övrigt extremt ojämna på många sätt, föstår inte Skytrax höga ranking. Har en till resa inbokade med dem i sommar, sedan får vi nog hitta något roligare bolag.
Når vik om hem frågade jag min son vad som var roligast på hela resan. "Bilbanan i Istanbul", blev svaret:)
 

Henrik_B

Medlem
Trist upplevelse i nya loungen i förrgår på väg från BKK till ARN efter att ha varit på äventyr i Kambodja och Thailand. Min 3-årige son testade bilbanan varpå bilen ramlade ned på golvet. Värden för banan gjorde en scen och avkrävde boardingkort etc. Jag bad istället att få träffa hans chef varpå en värdinna kom och löste det hela. Killen borde skaffa sig en bättre attityd vilket jag påtalade. Fick bara standardsvaret "it's not my problem". Sådant hör inte hemma i loungvärlden! Turkish är i övrigt extremt ojämna på många sätt, föstår inte Skytrax höga ranking. Har en till resa inbokade med dem i sommar, sedan får vi nog hitta något roligare bolag.
Når vik om hem frågade jag min son vad som var roligast på hela resan. "Bilbanan i Istanbul", blev svaret:)
"När vi kom hem" ska det stå i sista raden ovan.
 
Toppen