2020-03-25 uppdatering från moderator

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av Senator, 25 Mars 2020.

1. Vänner,

Vi är lite förvånad över senaste veckans inställning i forumet. Det som är vår gemensamma passion nämligen resor står stilla, och vi har blivit tagit lite på sängen av ovanligt mycket tjafs i forumet. Vi tycker detta är väldigt tråkigt, och förvånas av att när man borde vara hjälpsamma så är det raka motsatsen. Vi har också medlemmar som medvetet försöker hitta alla fel, så pedantiska så möjliga för att utmana vi som modererar.

Efter veckor av tystnad dyker vissa upp och letar minsta lilla detalj som kan anmälas. Glädjen verkar vara störst när man kan anmäla något som en av oss som modererar har skrivit som medlemmar. Gärna som en "hämnd" för att just dessa personer har blivit modererade för personliga påhopp.

Vi hänvisar till Forumreglerna:
    Forumregler - BusinessClass.se

Om inte alla börjar applicera detta mer, så kommer vi under veckan ta en titt på om det inte är dags att använda avstängningar lite mera. Det är något vi använder väldigt sällan, men just nu känns det som "karantän" är något vi också måste börja använda.

MVH,
    Fredrik/Robert/Hans

rosenstam, Treo, Tockstew och 98 andra gillar detta.
  2. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blir mest besviken på mig själv när ni modererar bort någonting som jag har skrivit, men det finns säkerligen många olika sätt att hantera ett borttaget inlägg på.

Med det sagt vill jag bara säga att jag tycker att ni hanterar moderatorsrollen på ett värdigt sätt. Sedan finns det säkerligen saker som ni behöver ta till er också, men det är jag säker på att ni också gör.

Big Birger, Thornado och danielhog gillar detta.
  3. Resetokig

Resetokig Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jätteglad för allt ni gör för oss!:)

Bankiren och guran gillar detta.
  4. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det vara så enkelt att det inte finns så mycket att skriva om sina flygresor just nu när resandet nästan står stilla. Håller med om att det bubblar lite oroväckande på forumet just nu och det är lite tråkigt. Det har varit lite tråkig attityd av någon anledning sedan årsskiftet tycker jag. Mycket onödigt gnäll om det ena och det andra samt onödiga påhopp. Glädjande nog har några av dessa personer inte synts till på forumet på senaste tiden så vi går kanske mot bättre tider.

Det kan faktiskt bli så illa att vi som tillhör seniorerna och tycker att det var bättre förr börjar skriva om hur det var i resandets goda tider med riktig Businessklass på SAS Europalinjer och när det serverades caviar i First på USA bolagen mellan Sverige och USA.

Det hjälper inte heller att moderator hotar med karantän eftersom jag som 70+ redan sitter i karantän i mitt hem ute i skogen och mår ganska gott. Enda mörka molnet just nu är att ginen börjar sina oroväckande. Systembolaget har ännu ingen hemkörning här ute. Det är nu barnen får börja betala tillbaka och ställa lite leveranser på kökstrappan.

Last edited: 25 Mars 2020
  5. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan ha fel men jag tycker mig ha läst, flera, inlägg med just den innebörden här tidigare. Påminn mig nu igen, vem var det nu som skrev dessa??? ;)

taxvalp, Skogi, Ultra Magnus och 2 andra gillar detta.
  6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har helt rätt, det gläder mej att du läst vad jag skrivit. Vad som är ännu värre, jag har underlag för mycket mer om det skulle behövas. Men jag skall inte trötta ut forumet med detta utan hoppas på självläkning så det blir samma trevliga forum som jag gick med i för 11 år sedan.

igelkotten, Thornado, NotRyan och 5 andra gillar detta.
  7. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt forum, Ja. Men tiden går inte så fort. Det var 2011, som BC.se startade, dvs snart 9 år sedan.

Berglund gillar detta.
  8. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Där ser man, alltid någon uppmärksam person som ser felen:) Du har rätt, i min profilsida står det: Medlem sedan september 2011. Det blir ju 9 år som du skriver. Som sagt, saker och ting blir inte bättre med åldern.

Mr Basic gillar detta.
  9. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det har helt klart blivit mer tjafs och massa totalt onödiga anmälningar för ingenting, allt från bilder/upphovsrätt till vad som är OT eller inte i trådar. Många har snäv och sur syn.. trist utveckling för alla. Hoppas det blir bättre i takt med att världen kommer på fötter igen..

Johans00, igelkotten, Karlssonskan och 3 andra gillar detta.
  10. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Håller med. Vill klargöra att för mig har det inte med moderatorerna utan medlemmarna i sig göra, som inte har något annat för sig än att anmäla varandras inlägg...

Berglund gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!