Senaste nytt

20.000 inlägg senare, en reflektion...

Johan Gott

Medlem
Kul att läsa om dina erfarenheter och tankar. Tack för allt du gjort för forumet. Det har jag och många andra haft stor nytta av!!
 

CJR

Medlem
Tro det eller ej, men trots avsaknad av bilder läste jag hela inlägget! Tack för detta inlägg och de 19 999 andra : ) Du gör ett bra jobb här!
 

henrik l

Medlem
Jättekul läsning och tack för insatserna här. Jag gick också med 2011 och kommer ihåg din rapport om Asiana First. Jag fick ju möjlighet att testa den något år senare.
 

palmen

Moderator
Stort tack allihopa för alla fina orden! Tänkte bemöta några av kommentarerna här nedan.

@palmen, jag uppskattar sådana här tillbaka blickar.
När man klickar på länkarna från 2012, 2013 blir man nostalgisk när man ser medlemmar som var aktiva på den tiden.
Ser framemot de kommande 8 åren och när ditt 40000 inlägg kommer, när jag tänker efter kommer det nog snabbare, jag satsar på 6 år!
Njae, möjligt att det blir 20k inlägg till, men jag tror att det kommer att ta mer tid än vad de första 20k tog. Man var ju som mest aktiv för ett antal år sedan. Skulle vara intressant att se lite statistik hur ens inlägg varierat över åren i antal.

Tack för intressanta tillbakablickar med länkar till gamla resor. Din "galna sommarresa till Barcelona" var speciellt rolig att läsa :) Jag är där du var i början, läser era reserapporter och drömmer mig bort. Var även med på Workshop Nybörjare Stockholm 22 Februari 2020 där bland annat du @palmen, @Andreas Ekman och @NotRyan delade med er av er kunskap. Stort tack till er för workshopen och till er alla som bidrar till detta fina forum.
Workshopen är en bra start, jag hoppas att den ger en liten inblick i hur allt detta fungerar och vilka bra möjligheter som finns.
Nu finns det ingen ny workshop planead för tillfället, men om allt bara lugnar ner sig lite i världen så skulle jag inte bli förvånad om det dyker upp fler tillfällen senare i år. För alla som vill veta mer så är det ett bra tillfälle att få lite info och kunna ställa frågor.

Rolig läsning, väldigt inspirerade nu när man själv är ny till poängjakten. :)
Välkommen in i klubben, det är nu det roliga börjar när poängen börjar växa på kontot.

2013 var verkligen ett fantastiskt år. Tyvärr missade jag själv MD80-flighten, men ett av mina stora minnen från det året är "adventskalenderresan" till Aten som var första BC-relaterade eventet jag var med på och första gången jag träffade bland annat @palmen och @011430121
Det var en kul tid, hade inga bilder där ifrån i mobilen så hade inte koll på när detta var, men denna resa glömmer jag inte. Det bästa var ju att det var en trippel kampanj och en dubbelkampanj som överlappade varandra. Har för mig jag drog in 44k poäng på en resa till Aten :)
Var ju lite kul att vi lyckades bli 15-20 pers som drog till Aten en kväll och käkade middag tillsammans.

Kul sammanfattning kring vad som hänt tack vare det här forumet.

Denna post i tråden kring reflexvästarna är ändå den starkaste debuten jag någonsin sett på ett forum:

https://www.businessclass.se/forum/...-poäng-för-5000kr-inkl-100-reflexvästar.1283/

105' poäng för ~130sek måste vara BC-rekord?!
Det finns en snubbe på FlyerTalk som skrev sin första inlägg där och rapporterade om hur han hyrde bilar. Det gick ut på att åka ner till Spanien någonstans där hyrorna var billigast. Det var någon form av kampanj där man fick poäng per hyra eller liknande. Han hämtade ut en ny bil i timmen typ i en veckas tid och lämnade på hyrstället några hundra meter bort. Vet att den varit omskriven här, någon kanske orkar leta upp den (eller orginalet på FlyerTalk).

Jättekul läsning och tack för insatserna här. Jag gick också med 2011 och kommer ihåg din rapport om Asiana First. Jag fick ju möjlighet att testa den något år senare.
Ja det är ju ett minne blott nu, tyvärr är det väl åt det hållet det går mer och mer att First försvinner mer och mer. Så vi får nyttja det så länge det finns möjlighet framöver.
 

palmen

Moderator
Det finns en snubbe på FlyerTalk som skrev sin första inlägg där och rapporterade om hur han hyrde bilar. Det gick ut på att åka ner till Spanien någonstans där hyrorna var billigast. Det var någon form av kampanj där man fick poäng per hyra eller liknande. Han hämtade ut en ny bil i timmen typ i en veckas tid och lämnade på hyrstället några hundra meter bort. Vet att den varit omskriven här, någon kanske orkar leta upp den (eller orginalet på FlyerTalk).
Jag har lite dåligt minne, han hyrde bil en gång i halvtimmen i två dagar på Madeira. Hysteriskt rolig post måste jag säga och han blev lite av en "legend" på FlyerTalk. Än mer roligt för oss är att det är EuroBonus det handlar om.
37 rental cars - 2 days - 185,000 miles - FlyerTalk Forums
 

Palazzi

Medlem
Kul sammanfattning kring vad som hänt tack vare det här forumet.


Denna post i tråden kring reflexvästarna är ändå den starkaste debuten jag någonsin sett på ett forum:

https://www.businessclass.se/forum/...-poäng-för-5000kr-inkl-100-reflexvästar.1283/



105' poäng för ~130sek måste vara BC-rekord?!

"Lagligt" rekord iaf ;)

Fanns under ett tag många sign up-bonusar för medlemsregistrering (gratissidor där man senare kunde köpa premium..) och den teknikkunniga kunde såklart automatisera processen (med massor med mailadresser) och skapa 100.000-tals poäng. Själv var jag lite för nojig...

Städer som i bonusprogrammen placerades i fel zoner gjorde såklart inte intjänade poäng billigare, men väl uttagen. Spelade väl dock ingen roll för den som tjänat in allt till nollsumma.
Dessa möjligheter blir såklart färre, men jag ska väl också tillstå att jag inte längre letar möjligheterna.

Vill passa på att tacka @palmen för hans engagemang och det är kul att det finns några "gamla rävar" kvar. Jag var själv helt borta i några år, men läser numera ganska frekvent.

Vill passa på att minnas att jag och @Dr. Miles 2012 (?) mötte upp @palmen en kväll i London, efter att ha kommit direkt från ett möte i Istanbul (som var i kaos efter en sprängning i Ankara).
Jag minns också att jag lämnade Sverige för Istanbul med ett nattflyg, hade mötet i loungen pga oroligheterna....åkte till London för att träffa @palmen och sedan tog morgonflyget 06.05 till Sverige igen. Minnen som både gör en nostalgisk och förskräckt på samma gång :)
 
@palmen

Härligt att se dig name-droppa några random ställen och sedan vagt känna igen dem.
Några googlingar senare märker man att man varit på exakt samma ställen.

- Russian River, bodde med husbil på Russian River Pub 2 nätter medans vi gled omkring till diverse vingårdar.
- Alvarado Brewery, Monterrey käkade vi på när vi hälsade på frugans kusin. Kommer ihåg att det var riktigt fin öl och ganska schysst Fish & Chips
 
Toppen