Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

aldrighemma

Medlem
Vilka andra rabatter? Finns det några andra mackar som är anslutna till Amex eller Eurobonus?
Eller menar du att det inte är värt för att Preem har dyrare soppa än andra stationer?
Jag menar bara att det inte är så svårt att få 40öre/l eller mer i rabatt (hos Preem eller andra), vilket motsvarar 4p/l. Så redan vid 4 poäng var det break even för mig, och går man ner till 2p/l blir kalkylen riktigt dålig.
T ex så ger villaägarna och motormännen 40öre på just Preem, men det finns ju en uppsjö med rabatt avtal via olika kort, föreningar, företag etc...
 

ekf

Medlem
@aldrighemma De där rabatterna baseras väl alltid på något orealistiskt listpris? T.ex. hade jag en gång i tiden ett företagskort hos Preem med hyfsat saftig rabatt. Det visade sig att det oftast (för mig) var billigare att tanka utan rabattkortet.... Men det beror förstås på hur prisbilden ser ut på ens egna lokala drivmedelsmarknad...
 

aldrighemma

Medlem
@aldrighemma De där rabatterna baseras väl alltid på något orealistiskt listpris? T.ex. hade jag en gång i tiden ett företagskort hos Preem med hyfsat saftig rabatt. Det visade sig att det oftast (för mig) var billigare att tanka utan rabattkortet.... Men det beror förstås på hur prisbilden ser ut på ens egna lokala drivmedelsmarknad...
Det tror jag inte nu för tiden, men jag vet förstås inte säkert, eftersom jag inte orkat bry mig tillräckligt för att skaffa någon rabatt.
T ex motormänen ger ju helt enkelt en extra rabatt på Preems kreditkort, så där verkar i alla fall vanligt literpris gälla:
Billig bensin och diesel med Preems bensinkort
 
  • Gilla
Reactions: ekf

aldrighemma

Medlem
Från och med idag fungerar det inte dra SAS kortet. Enbart kreditkort där man kopplat kortet. Har testat på 3 bemannade stationer och alla 3 säger de har fått besked om detta igår från Preem centralt. Ngn som vet mer?
Provade själv idag, och jag fick "ogiligt kort" eller något liknande då jag drog SAS kortet. Trist!, men det är så det är för oss poängjägare, man får anpassa sig efter en snabbt föränderlig värld och leta efter ny möjligheter där dom dyker upp! ;)
 

Montana

Medlem
Provade själv idag, och jag fick "ogiligt kort" eller något liknande då jag drog SAS kortet. Trist!, men det är så det är för oss poängjägare, man får anpassa sig efter en snabbt föränderlig värld och leta efter ny möjligheter där dom dyker upp! ;)

Tråkigt besked nu när sommaren närmar sig och Sea-Doon ska börja tankas igen.
 

Najk

Medlem
Jag kan inte kombinera eurobonuskortet med mitt vanliga preemföretags kort. Med företagskortet har vi ca 1 kr rabatt och det känns som en bättre deal än att tanka med Amex och expensa utgiften
 

Storguten

Medlem
Ringde till Preem och fick det bekräftat att från och med den 19/3 så upphör allt samarbete med Eurobonus ifrån Preem's sida. Enligt Preem så skall information ha gått ut via Eurobonus ? SAS Eurobonus kundtjänst hade heller ingen aning om att samarbetet hade avslutats. Han jag pratade med bad att få kolla med sina medarbetare också. Efter några minuters väntan så visade det sig att även kollegorna var ovetandes om denna samarbetspartners plötsliga avslut mitt i en kalendermånad

Det var ju bra så länge det varade. Man får hoppas att man åtminstone får poängen för den första halvan av månaden. Den senaste tankningen som det fungerade var ju den 18/3 på en obemannad station.
 

aldrighemma

Medlem
Enligt Preem så skall information ha gått ut via Eurobonus ?

Stabilt!

upload_2019-3-19_15-30-33.png

(Från sas.se idag.)
 

HCW

Medlem
Får se var det landar. Det finns fortfarande information om hur man kopplar kort på Preems hemsida.
 
Toppen