Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Hur då menar du. På min Preem station går det inte att ”dra” något kort. Har ju lagt in mitt EB nr hos Preem och det ska väl vara lika som att dra mitt EB kort eller missar jag något .
Om det går att dra ditt Amex så borde det gå att dra ditt SAS Eurobonus medlemskort först?

Om du gör det så får du poäng två gånger!
Du behöver dock ett Eurobonus medlemskort utan betalfunktion. Tidigare i tråden finns det info om hur du beställer ett sånt om du inte redan har ett.
 

inka

Medlem
Har nu kopplat mitt MC Premium mot Preem och lagt in mitt Eurobonusnummer. Tack för tipset om att även använda medlemskortet för extrapoäng :)

Om jag då även ska koppla min mans Point Earnerkort till Preem, ska jag koppla det via mitt personnummer som huvudkorts-ägare eller via min mans personnummer? Vill ju att Eurobonus från båda korten trillar in på mitt Eurobonuskonto.

Har då även mitt rena medlemskort utan betalningsfunktion som jag ska dra innan jag betalar med MC, men följdfrågan blir då hur min man ska få dessa 2 extra poäng här för vi vill ju ha in extrapoängen på mitt Eurobonuskonto, inte på hans. Så frågan är om man kan beställa ett extra rent medlemskort i mitt namn utan betalningsfunktion eller blir det jag då redan har automatiskt ogiltligt iom att jag beställer ett nytt?
 
Har nu kopplat mitt MC Premium mot Preem och lagt in mitt Eurobonusnummer. Tack för tipset om att även använda medlemskortet för extrapoäng :)

Om jag då även ska koppla min mans Point Earnerkort till Preem, ska jag koppla det via mitt personnummer som huvudkorts-ägare eller via min mans personnummer? Vill ju att Eurobonus från båda korten trillar in på mitt Eurobonuskonto.

Har då även mitt rena medlemskort utan betalningsfunktion som jag ska dra innan jag betalar med MC, men följdfrågan blir då hur min man ska få dessa 2 extra poäng här för vi vill ju ha in extrapoängen på mitt Eurobonuskonto, inte på hans. Så frågan är om man kan beställa ett extra rent medlemskort i mitt namn utan betalningsfunktion eller blir det jag då redan har automatiskt ogiltligt iom att jag beställer ett nytt?
Registrera din mans kort på dig själv. Och beställ ett extra rent medlemskort. Eller använd ett gammalt medlemskort. Automaten bryr sig inte om utgångsdatum på medlemskortet.
 

pswe

Medlem
Har nu kopplat mitt MC Premium mot Preem och lagt in mitt Eurobonusnummer. Tack för tipset om att även använda medlemskortet för extrapoäng :)

Om jag då även ska koppla min mans Point Earnerkort till Preem, ska jag koppla det via mitt personnummer som huvudkorts-ägare eller via min mans personnummer? Vill ju att Eurobonus från båda korten trillar in på mitt Eurobonuskonto.

Har då även mitt rena medlemskort utan betalningsfunktion som jag ska dra innan jag betalar med MC, men följdfrågan blir då hur min man ska få dessa 2 extra poäng här för vi vill ju ha in extrapoängen på mitt Eurobonuskonto, inte på hans. Så frågan är om man kan beställa ett extra rent medlemskort i mitt namn utan betalningsfunktion eller blir det jag då redan har automatiskt ogiltligt iom att jag beställer ett nytt?

Fick du någon form av bekräftelse från Preem att kreditkortet blivit kopplat?
 

masaba

Medlem
Jag har inte fått bekräftelse senast två korten jag kopplat, men däremot de jag tidigare reggat. När jag ringt och du belkollat så har allt sett bra ut, så de verkar haft någon typ av strul med bekräftelserna.

Ring och dubbelkolla om du vill vara säker. Annars ser du ju efter en månad om poäng förs över eller inte.
 

inka

Medlem
Vad jag förstår så ska jag få mina vanliga extrapoäng med MC Premium + att jag även ska få 2 extrapoäng per liter för att jag reggat mitt MC Premium hos Preem samt ytterligare 2 extrapoäng per liter för att jag först drar mitt vanliga SAS medlemskort. Stämmer det?

Har nu tankat 2 ggr i juli. När jag går in under aktivitet på sas.se står det tre(?) poster med tre olika datum "Preem SverigePoints EarnedExtra Points" med poängen: 55, 26 och 76. Förstår inte vad som är vad..Tankat har jag ju bara gjort två gånger.

Trodde att jag för varje tankning förutom de vanliga poängen via MC skulle få två identiska poängsummor för varje tankning (dvs 2 extrapoäng per liter) så jag borde alltså fått typ 55 (extrapoäng reggat kortet hos Preem), 55 (SAS medlemskort), 76 (extrapoäng reggat kortet hos Preem) och 76 (SAS medlemskort) eller tänker jag helt galet tro?

Toppen om ngn har tid att svara mig på detta, tack :)
 

aldrighemma

Medlem
ad jag förstår så ska jag få mina vanliga extrapoäng med MC Premium + att jag även ska få 2 extrapoäng per liter för att jag reggat mitt MC Premium hos Preem samt ytterligare 2 extrapoäng per liter för att jag först drar mitt vanliga SAS medlemskort. Stämmer det?

Det stämmer.
Du ska få 2 eller 4 poäng (obemannad/bemannad station) per liter vid tankningstillfället, sedan får du summan av alla tankningar under månaden en gång till, dom poängen brukar komma i början av efterföljande månad.

Edit: Jag skrev fel, det ska vara 1 eller 2 poäng per liter !!
 
Last edited:

Xpressen

Medlem
Det stämmer.
Du ska få 2 eller 4 poäng (obemannad/bemannad station) per liter vid tankningstillfället, sedan får du summan av alla tankningar under månaden en gång till, dom poängen brukar komma i början av efterföljande månad.

Detta innebär alltså att en tanking på 50 liter på en bemannad station ska ge 300 poäng? 2x50 när du drar medlemskortet 2x50 för att du registrerat ditt kreditkort och sen 2x50 tillsammans med resterande tankningar i början av efterföljande månad?

Så har nämligen inte jag uppfattat det och har inte heller fått poäng efter den principen. Utan jag får vid detta tillfälle 200 poäng för denna tankning 2x50 när jag drar medlemskortet och 2x50 i början på efterföljande månad för att jag registrerat mitt kreditkort.

Sen tillkommer naturligtvis de vanliga poäng för spend 15 poäng per 100 om jag använder Amex premium.
 

lemi

Medlem
Detta innebär alltså att en tanking på 50 liter på en bemannad station ska ge 300 poäng? 2x50 när du drar medlemskortet 2x50 för att du registrerat ditt kreditkort och sen 2x50 tillsammans med resterande tankningar i början av efterföljande månad?

Så har nämligen inte jag uppfattat det och har inte heller fått poäng efter den principen. Utan jag får vid detta tillfälle 200 poäng för denna tankning 2x50 när jag drar medlemskortet och 2x50 i början på efterföljande månad för att jag registrerat mitt kreditkort.

Sen tillkommer naturligtvis de vanliga poäng för spend 15 poäng per 100 om jag använder Amex premium.

200 poäng är rätt. 2*50 för att du drar ditt Eurobonuskort och 2*50 för att du registrerat ditt kreditkort. Sedan får du också som du skriver för din spend. 2*50 för Eurobonuskortet får du ett par dagar efter du tankat och de andra 2*50 efterföljande månad.
 
Toppen